Vellykket strategi og lukning af ikonisk butik styrker modehus
Fem års arbejde med at modernisere ikonisk modehus munder ud i solid salgsvækst.
Gennem mere end 150 år havde modehuset Birger Christensen en butik på Strøget i København, men den forsvandt i 2021.
Lukningen var en del af en strategiplan, som havde til formål at modernisere og transformere Birger Christensen.
Arbejdet med strategien sluttede i 2022 efter fem år. Fokus er nu på en samlet engrosmodel med virksomhedens egne mærker, Rotate, Remain og Cannari. Det har vist sig at være en succes.
Omsætningen vokser med 16 procent i årsregnskabet for 2022 til den gode side af 200 millioner kroner, mens bruttofortjenesten går frem med 28 procent og lander på 62,5 millioner.
- Vores resultater i 2022 illustrerer husets globale bevidsthed og iværksætterånd. Det viser evnen til at tilpasse sig markedets krav og kurver på trods af udfordringer, siger Denise Christensen, adm. direktør i Birger Christensen Collective.
- Koncernen har registreret en kraftig vækst i omsætning og indtjening, og vi står nu i 2023 med tilliden til, at vi vil fortsætte med at udvikle os og transformere for at bevare vores position som branchens ledere, siger Denise Christensen.
Birger Christensen Collective har nu en ambition om at fordoble virksomhedens omsætning inden 2026.
LÆS OGSÅ: Modehus holder skruen i vandet trods endnu flere udfordringer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops