Internationale ambitioner giver dansk modehus vind i sejlene
Med en satsning på udlandet er dansk modehus slået ind på vækstsporet.
Modehuset Han Kjøbenhavn kan se tilbage på et stærkt 2021.
Han Kjøbenhavn blev stiftet i 2008. Udover salg på nettet har modehuset for nylig åbnet flagskibsbutikker i København og London. Tidligere har der også været butikker i Aarhus, Paris og New York, men de lukkede på grund af en skrantende økonomi for år tilbage.
Siden har Han Kjøbenhavn slået ind på en strategi, som især har fokus på det internationale engrossalg og tilstedeværelse ved de store modeuger. Det giver pote.
I 2021 gav forretningen et overskud på 2,2 millioner kroner, hvilket er en mangedobling i forhold til året før. Samtidig går bruttoresultatet fra 7,8 millioner i 2020 til 13,3 millioner i 2021.
- Som et led i planen har selskabet åbnet egen retail flagship store i Soho området i London for at understøtte brandets positionering og væksten i engrosforretningen internationalt, skriver ledelsen i årsrapporten.
- Selskabet har endvidere åbnet ny retail flagship store i Pilestræde i København og udbygger positioneringen på det danske marked. Ledelsen fastholder dermed vækststrategien uagtet at COVID-19, skriver ledelsen.
Det er ledelsens forventning at 2022 vil blive realiseret med vækst på toplinjen og et positivt resultat.
LÆS OGSÅ: Endnu et svært år knuser ønsket om overskud hos kendt modekæde
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Stærke tal fra landets tøjbutikker: Så meget har de tjent for hver ansat
Endnu et svært år knuser ønsket om overskud hos kendt modekæde
En af Holch Povlsens forretninger overtager modeplatform
Kendt modebrand kæmper: - Vi aner ikke, hvor vi havner
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops