Kriserne preller af på jysk tøjmærke i vækst
Trods nedgangstider skal danskerne stadig bruge fint tøj, så stifteren af jysk habitmærke fortsætter med sin ekspansion.
Herretøjsmærket Sjölin, der sælger skræddersyede jakkesæt, er hverken hårdt ramt af tidens høje inflation eller de usikre forbrugere, skriver Børsen.
Faktisk går det rigtig godt - også selvom målet om at ramme 25 butikker i år ikke bliver nået. Det er nemlig svært at finde de rigtige franchisetagere, forklarer stifter Patrick Sjölin.
Lige nu har Sjölin 17 butikker.
I årsregnskabet for 2022 kan selskabet Sjölin A/S, hvor franchiserettighederne og fire butikker hører under, notere sig et overskud på godt 2,7 millioner kroner. På LinkedIn skriver Patrick Sjölin, at den samlede omsætning for hele brandet nærmer sig 50 millioner kroner.
- Der er heller ikke -som man godt kunne tro - tale om, at den enkelte kunde i dag vælger billigere metervarer. Vores gennemsnitlige køb pr. kunde er ikke faldet, siger Patrick Sjölin blandt andet til Børsen.
Sjölin bygger på et koncept, hvor kunderne får taget mål til et jakkesæt i butikkerne. Oplysningerne bliver sendt videre til Polen, hvor selve produktionen foregår. Det skal holde omkostningerne - og dermed også slutprisen - nede på et mere overkommeligt niveau.
LÆS OGSÅ: Stifter sælger næsten halvdelen af sit tøjmærke inden ekspansion
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Succesfulde iværksættere ramt af uvant modgang
Stor kæde blev 20 butikker rigere i maj
Boligkæde med kronisk røde tal på bundlinjen taber igen millioner
Mangeårig direktør stopper hos stor koncern
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Succesfulde iværksættere ramt af uvant modgang
Stor kæde blev 20 butikker rigere i maj
Boligkæde med kronisk røde tal på bundlinjen taber igen millioner
Mangeårig direktør stopper hos stor koncern
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops