Legetøjskæde afprøver ny reklame-strategi
Udbrydere fra Legekæden er gået sammen om en fælles webshop. De har hyret en youtuber til at trække de unge kunder ind.
De fem udbrydere af Legekæden, der har startet deres egen onlinebutik Kids Coolshop, satser på en ny form for marketing for at lokke børn og unge ind i butikken. Det skriver mediet Bureaubiz.
De satser især på Youtube, som er det foretrukne medie for mange unge. Kids Coolshop har derfor ansat sin egen Youtuber, som går under navnet Mester K. Det fortæller Malene Spange, der er administrerende direktør i Kidvertising, som er reklamebureauet, der står bag den nye butiks strategi.
- Kids Coolshop har simpelthen ansat deres egen Youtuber. Vi har været gennem en casting og fundet en 22-årig, der har erfaring fra showbizz og er vant til at arbejde med børn, siger Malene Spange og fortsætter:
- Det bliver hans opgave dagligt at være i dialog med børnene. Han kommer også til at have børn med i studiet, hvor de sammen leger og vurderer hvor sjove forskellige ting er. Han er kort sagt legemester.
Netbutikken Kids Coolshop kom til verden, da fem større butikker i Legekæden brød ud og gik sammen med web-shoppen Coolshop. På den måde har butikkerne fået en tilstedeværelse på nettet og Coolshop har fået en fysisk forankring i de fem butikker.
LÆS OGSÅ: Her er Danmarks nye legetøjskæde
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Chef for stor satsning i Meny har sagt stop
Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Flere Coop-butikker bliver kritiseret for brud på regler
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Chef for stor satsning i Meny har sagt stop
Den lange periode med konstant salgsvækst er forbi hos Power
Flere Coop-butikker bliver kritiseret for brud på regler
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops