Netbutikkers ekspansion kræver hårdt arbejde
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Det kræver hårdt arbejde fra de danske netbutikker, hvis de vil slå igennem på nye markeder, men de er godt på vej, viser en ny undersøgelse.
De danske netbutikker er godt på vej, når det gælder om at ekspandere på nye internationale markeder.
En ny undersøgelse fra Deloitte og Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) viser vækstrater på over 20 procent, men skal virksomheder helt i mål kræver det fokuseret indsats på flere fronter, mener undersøgelsens bagmænd.
LÆS OGSÅ: Rekordår for dansk e-handel
- Det er rigtig positivt, at halvdelen af de danske netbutikker, der sælger til udlandet, forventer en vækst på over 20 procent til næste år. Virksomhederne kommer imidlertid ikke sovende til den vækst. Tre ud af fire danske netbutikker, der sælger til udlandet, skal ind i nye lande, på nye markeder og få fat på nye kunder. Det kræver, at de udvider deres sortimenter, finder på nye koncepter og bruger flere kræfter på markedsføring, siger Mie Stryg-Madsen, statsaut. revisor og partner i Deloitte, i en udtalelse.
God, men nødvendig udvikling
Hos FDIH er man også glad for den positive udviklingen, som man dog også betegner som nødvendig.
- Vi er meget tilfredse med, at danske netbutikker nu fokuserer bredere, da de grundlæggende får fat i flere kunder og dermed et øget salg. Det er også nødvendigt at gå bredere ud, da e-handlen i dele af EU og ligeledes globalt udvikler sig nærmest eksplosivt. Og det er nu engang bedre at være på et marked i vækst og skabe sig en position, end at stå udenfor og så skulle kæmpe for at etablere sig efterfølgende, siger kommunikationschef Henrik Theil fra FDIH.
LÆS OGSÅ: Danskerne lægger milliarder i udenlandske netbutikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende