Meny giver de unge medarbejdere mere ansvar for SoMe
En købmand i Meny gav de unge i butikken frie tøjler på Instagram, og det har nu inspireret hele kæden til mere medinddragelse.
Dagligvarekæden Meny har besluttet at lade ungarbejdere og elever styre en stor del af indholdet på den centrale instagram-profil.
Ifølge et opslag på LinkedIn skal de unge stå for de såkaldte stories på Instagram, som er små videoklip, der typisk forsvinder igen efter 24 timer.
Det handler om at vise de unges eget take på hverdagen i butikken, lyder målsætningen fra Meny, som også ser en fordel i at give ansvaret for SoMe til dem, som er bedst til at lave relevant indhold.
- Derudover er tendensen på Instagram, at storyindhold er blandt det mest populære og virker rigtig godt, når det er i øjenhøjde og autentisk. Og det kan man ikke lave fra en kontorstol, skriver Meny Danmark i opslaget.
Ansvaret for stories på Instagram kommer til at gå på omgang i kæden. De første til at lave en såkaldt take over er butikken i Skibby, hvor de allerede har en del erfaring på området.
Styrker motivationen
Idéen om at inddrage de unge i SoMe-arbejdet stammer fra Poul Cullara, som har en Meny-butik i Skibby.
Tidligere på året gav han ansvaret for Instagram til butikkens unge poder på under 25 år. Det skulle blandt andet styrke deres motivation og give dem mere indhold i jobbet.
- Det er ingen hemmelighed, at generation Y og Z kommer til at kræve en stor omstilling på arbejdspladserne, både i den måde vi rekrutterer på, vedligeholder og udvikler disse på, sagde Poul Cullura i en pressemeddelelse fra Dagrofa.
- Og der er ingen tvivl om, at en arbejdsplads kan miste den kommende generation på gulvet - hvis man som arbejdsgiver ikke tilpasser sig de ønsker og krav, de to generationer stiller, fortsatte han.
Meny har 113 butikker i Danmark og beskæftiger godt 5.500 medarbejdere.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops