Topchef præsenterer en ny retning for Meny
Kunderne får mere travlt. Derfor lufter Dagrofa-topchef en række nye satsninger, som blandt andet indebærer mindre butikker.
Fremover kommer der til at poppe nye Meny-butikker op på Danmarkskortet, som er langt mindre end sine forgængere
Kunderne har simpelthen fået mere travlt, og det skal dagligvarekæden tage højde for. Det siger koncernchefen i Dagrofa - Tomas Pietrangeli - i et interview med Børsen.
- Vi vil teste mindre, innovative butikker, som primært bliver drevet af convenience-produkter, siger han til avisen.
- Vi tror, at det taler ind i den trend, der er, hvor folk måske ikke vil køre super langt for at købe ind. De vil have nogle nemme løsninger i hverdagen, som er tæt på, fortsætter han.
Satsningen på convenience kommer også til at ramme resten af Meny-kæden. Ifølge Tomas Pietrangeli gælder det både produkter, butiksformater og koncepter.
Allerede nu har en Meny-købmand i Søborg et eksperiment kørende, hvor en sushikok står i butikken og laver sushi til kunderne.
I 2018 tabte Dagrofa 600 millioner kroner. Det var næsten en fordobling i forhold til før og skyldtes især en nedskrivning på 400 millioner kroner i Foodservice Danmark. På den anden side steg omsætningen fra 17,2 milliarder kroner til 17,5 milliarder.
LÆS OGSÅ: Meny vil uddanne personalet i tidens megatrend
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops