Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Meny tjener for lidt på lukrativ varegruppe

Foto: Meny



Tuesday den 22 January 2019 kl. 11:20 - Kilde: Finans

Ifølge topchefen burde Meny sælge masser af convenience-varer. Men alligevel halter kæden lidt efter markedet.

Flere af de store spillere på dagligvaremarkedet ser i disse år convenience-kategorien som et oplagt sted at satse.

Det gælder også hos i Meny, hvor der nu bliver gjort en ekstra indsats for at styrke salget af færdigretter og nemme måltider, skriver Finans.

Indtil videre er potentialet nemlig ikke blevet indfriet, mener Dagrofa-topchef Tomas Pietrangeli, der ser “nogle store muligheder for Meny”.

- Når vi kigger på den forbrugergruppe, som vi har inde i Meny, peger alt på, at vi burde gøre det rigtig godt på convenience, siger han til avisen og fortsætter:

- Vi har fat i forbrugere, der har travlt, som generelt bruger lidt flere penge på deres indkøb, og som gerne vil betale for convenience. Men ikke desto mindre er vi på det område under vores gennemsnitlige markedsandel.

Ifølge Tomas Pietrangeli skyldes det et for smalt udvalg. Ikke alle har været opmærksomme nok på at købe den type varer ind til deres butikker, lyder en del af forklaringen.

LÆS OGSÅ: Bliver kaldt 'rendyrket bullshit': Meny dropper udskældt fødevare

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD