Magasin oplever større tilfredshed hos kunderne
I en tid præget af historisk lav forbrugertillid oplever Magasin stigende tilfredshed og loyalitet hos kunderne.
At fokusere på kundetilfredshed er ekstra vigtigt i øjeblikket, hvor den pressede samfundsøkonomi har sendt forbrugertilliden ned i en sort hul.
Sådan lyder budskabet fra Magasin, som mærker stigende opbakning.
En måling fra kæden af stormagasiner viser således, at en tredjedel af kunderne er så tilfredse, at de anbefaler andre at handle hos Magasin - både i de fysiske varehuse og på magasin.dk.
Samtidig er antallet af medlemmer af fordelsprogrammet Goodie steget med 20 procent siden samme tidspunkt i 2021, så antallet nu er 826.000.
- At tilfredsheden hos vores kunder er så stor, som den er, er vi naturligvis meget stolte af. Det er noget vi har haft fokus på i flere år, siger Peter Fabricius, adm. direktør for Magasin du Nord.
Trods den økonomiske situation er prisen ikke det eneste, som kunderne går efter, slår den adm. direktør fast.
- Mange kunder har i øjeblikket et ekstra fokus på pris, men i tillæg dertil, er oplevelser, forkælelse og service også et stærkt parameter for differentiation, siger Peter Fabricius og fortsætter:
- Det er dén kombination, vi ser som den afgørende forskel, når kunderne skal vælge, hvor de i sidste ende lægger deres penge.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops