Magasin oplever større tilfredshed hos kunderne
I en tid præget af historisk lav forbrugertillid oplever Magasin stigende tilfredshed og loyalitet hos kunderne.
At fokusere på kundetilfredshed er ekstra vigtigt i øjeblikket, hvor den pressede samfundsøkonomi har sendt forbrugertilliden ned i en sort hul.
Sådan lyder budskabet fra Magasin, som mærker stigende opbakning.
En måling fra kæden af stormagasiner viser således, at en tredjedel af kunderne er så tilfredse, at de anbefaler andre at handle hos Magasin - både i de fysiske varehuse og på magasin.dk.
Samtidig er antallet af medlemmer af fordelsprogrammet Goodie steget med 20 procent siden samme tidspunkt i 2021, så antallet nu er 826.000.
- At tilfredsheden hos vores kunder er så stor, som den er, er vi naturligvis meget stolte af. Det er noget vi har haft fokus på i flere år, siger Peter Fabricius, adm. direktør for Magasin du Nord.
Trods den økonomiske situation er prisen ikke det eneste, som kunderne går efter, slår den adm. direktør fast.
- Mange kunder har i øjeblikket et ekstra fokus på pris, men i tillæg dertil, er oplevelser, forkælelse og service også et stærkt parameter for differentiation, siger Peter Fabricius og fortsætter:
- Det er dén kombination, vi ser som den afgørende forskel, når kunderne skal vælge, hvor de i sidste ende lægger deres penge.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops