Magasin går i luften med digitalt univers til 740.000 danskere
En nyudviklet app skal på kort tid blive den vigtigste digitale platform, lyder målsætningen fra Magasin.
Magasin har netop lanceret en ny app. Det skriver kæden af stormagasiner i en pressmeddelelse.
De 740.000 medlemmer af kundeklubben Goodie kan hente den nye app, hvor de blandt andet kan hente inspiration, booke forskellige services og selvfølgelig købe produkter fra Magasin.
- På shopping-delen kan man sige, at vi har integreret Magasin.dk i vores nye app og gjort det let for kunderne at få inspiration og købe varer direkte uden login, siger Peter Fabricius, adm. direktør i Magasin.
- Og så er der alt det rundt om et køb, der også skal udgøre magien. Det, vi har investeret i, designet og bygget, er en 360 graders digital oplevelse af alt det, Magasin vil og skal stå for, siger Peter Fabricius.
Omnichannel er vejen frem
Ifølge planen skal den nye app hurtigt blive Magasins vigtigste digitale platform.
Peter Fabricius tror fuldt og fast på, at vinderne i kampen om kunderne skal findes hos de retailere, der er bedst til omnichannel. Det kan man også se i Magasins kundedata.
- Vi bliver løbende bekræftet i, at kunder vil have en omnichannel-oplevelse, og det er derfor den ”hellige gral” i Magasins udvikling. Behovet for at løse udfordringen med at forene det fysiske med det digitale bliver rent kommercielt også understøttet af det, vi ser i vores kundedata.
- Kunderne vil ikke bare have begge dele, de vil også have den gode shoppeoplevelse begge steder, og de forventer, at det fysiske og digitale smelter mere og mere sammen i en form og med et indhold, der komplimenterer hinanden, siger Peter Fabricius.
Smartphonen har været afgørende at få endnu mere i spil. Det er nemlig fra mobilen, at hele 70 procent af trafikken – og cirka halvdelen af salget – på Magasin.dk kommer fra i dag.
LÆS OGSÅ: Stormagasin samarbejder med anerkendt kunstner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Holch Povlsen må notere sig et stort milliontab i dansk modeportal
7-Eleven indgår aftale om levering hele døgnet
Topchef jubler over endnu et rekordår for DK Company
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Per Bank melder om pænt overskud i Salling Group
Succesfuld skomand vinder markedsandele
HK-formand reagerer på lovforslag: - Jeg er målløs
Kuldsejlet køkkenkæde tiltrækker flere mulige købere
To tidligere direktører arbejder på at redde Irma
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops