Magasin bliver medejer af dansk brillemærke
For første gang har Magasin købt sig ind i et dansk brand. Den type investeringer er en del af ny strategi, siger direktør.
Magasin er blevet medejer af det danske brillemærke Messy Weekend, skriver varehuskæden i en pressemeddelelse.
Det er først gang, at Magasin bevæger sig ud i den slags investeringer, men fremover bliver det en væsentlig del af strategien.
- Investeringsstrategien skal ses som en nyt og ambitiøst skridt i en retning, der giver god kommerciel mening for vores forretning, og selvfølgelig også for et brand som Messy Weekend, siger Peter Fabricius, der er managing director i Magasin.
- Vi har længe haft et godt øje til dem og deres brand, og gennem et partnerskab, som det vi nu har indgået, kan vi være med til at skabe en endnu større forretning for dem og for os, siger han.
Hos Messy Weekend er Marc Østerskov, stifter og adm. direktør, godt tilfreds med at få Magasin med ind i ejerkredsen.
- Ud over kapital, et legendarisk brand og et stærkt internationalt netværk kommer Magasin med en masse erfaring i at sælge og bygge brands inden for retail. Det flugter én til én med vores forretningsstrategi, så vi har hænderne oppe over hovedet, siger Marc Østerskov.
Flere investeringer på vej
Investeringer og opkøb skal være en måde at holde sig relevant for kunderne på, forklarer Peter Fabricius fra Magasin.
- For os handler det i allerhøjeste grad om vores kunder. Det er dem, vi er her for. Men for at vi kan blive ved med at være relevante for dem, kræver det, at vi forholder os til, hvad kunderne efterspørger. Og det er et vigtigt parameter for os, når vi udvælger investerings- eller opkøbscases, siger han
- Vi har et brand og en forretningsmodel, der kan give mindre danske virksomheder et skub fremad, men vi kigger i den grad også på, hvad der kan bidrage til vores egen forretning, siger Peter Fabricius.
Flere investeringer er da også på trapperne. Den næste bliver offentliggjort inden længe, lyder det fra direktøren.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops