Magasin oplever større tilfredshed hos kunderne
I en tid præget af historisk lav forbrugertillid oplever Magasin stigende tilfredshed og loyalitet hos kunderne.
At fokusere på kundetilfredshed er ekstra vigtigt i øjeblikket, hvor den pressede samfundsøkonomi har sendt forbrugertilliden ned i en sort hul.
Sådan lyder budskabet fra Magasin, som mærker stigende opbakning.
En måling fra kæden af stormagasiner viser således, at en tredjedel af kunderne er så tilfredse, at de anbefaler andre at handle hos Magasin - både i de fysiske varehuse og på magasin.dk.
Samtidig er antallet af medlemmer af fordelsprogrammet Goodie steget med 20 procent siden samme tidspunkt i 2021, så antallet nu er 826.000.
- At tilfredsheden hos vores kunder er så stor, som den er, er vi naturligvis meget stolte af. Det er noget vi har haft fokus på i flere år, siger Peter Fabricius, adm. direktør for Magasin du Nord.
Trods den økonomiske situation er prisen ikke det eneste, som kunderne går efter, slår den adm. direktør fast.
- Mange kunder har i øjeblikket et ekstra fokus på pris, men i tillæg dertil, er oplevelser, forkælelse og service også et stærkt parameter for differentiation, siger Peter Fabricius og fortsætter:
- Det er dén kombination, vi ser som den afgørende forskel, når kunderne skal vælge, hvor de i sidste ende lægger deres penge.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter