Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Kritiseret kaffekæde har slettet de sidste spor af forgængeren

Foto: detailfolk.dk



Espresso House

Bruttofortjeneste
2019: 131.270 t.kr.
2018: 133.840
2017: 119.684

Driftsresultat
2019: 5.816 t.kr.
2018: 9.131
2017: -5.531

Årets resultat
2019: 3.200 t.kr.
2018: 5.828
2017: -6.422

Kilde: Espresso House Danmark A/S, Årsrapport 2019

Wednesday den 19 August 2020 kl. 11:05 af: Kristian Holgersen

Trods lukninger, ombygninger og flere uheldige sager har en kendt kaffekæde formået at tjene millioner i 2019.

Kaffekæden Espresso House, som er at finde over 70 steder i landet, kan se tilbage på et begivenhedsrigt år.

Blandt andet er de resterende spor af forgængeren væk. I 2019 blev de sidste 11 Baresso-kaffebarer nemlig ombygget, så de nu ligner resten af Espresso House-kæden.

Desuden har Espresso House lukket tre kaffebarer ned for at “optimere driften,” mens det også er blevet til yderligere tre åbninger. Det samlede antal af danske kaffebarer ligger derfor stabilt på lige over de 70.

Trods udgifterne har Espresso House Danmark A/S hjemført en bundlinje på 3,2 millioner kroner. Det viser årsregnskabet, som netop er lagt frem.

- Renset for engangsposter i forbindelse med lukning, ombygning og opstart af kaffebarer samt brandkonverteringen til Espresso House har den underliggende drift af selskabet udviklet sig tilfredsstillende, skriver ledelsen i årsrapporten.

Efter 16 år blev kaffekæden Baresso solgt til ejerne af Espresso House i sommeren 2015. I alt har kæden, som har svenske rødder, omkring 400 kaffebarer i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Tyskland.

Flere uheldige sager

Mod slutningen af året blev Espresso House desuden ramt af flere uheldige sager om arbejdsforholdene på kaffebarerne.

Det var avisen BT, som havde samlet henvendelser fra en lang række nuværende og tidligere medarbejdere. De kunne berette om angstanfald, underbemanding, overarbejde uden betaling og tilfælde af gamle råvarer.

Historierne fik direktøren for Espresso House - Claus Skovfoged - til at beklage.

- Vi skal være tydelige om, at når man er syg, så er man syg, og så skal man ikke møde på arbejde, og om at når man er på arbejde, så får man løn, sagde han sidste år til BT:

- Vi skal være tydelige om vores træning og uddannelse af vores ledere. Vi skal tale med de kolleger, der af en eller anden grund stopper i vores virksomhed, som jo har en masse viden, sagde han.

LÆS OGSÅ: Kæmpe kaffekæde rykker ud i supermarkederne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD