Kæmpe kaffekæde rykker ud i supermarkederne
En kæde af kaffebarer har planer om at rulle sine produkter ud i alle de store dagligvarebutikker. Første skridt er taget.
Svenske Espresso House er rigt repræsenteret på det skandinaviske marked med flere hundrede kaffebarer.
Men nu forsøger Espresso House at tilføje endnu et ben til forretningsmodellen ved at presse sig ind på hylderne i dagligvarebutikkerne.
Allerede nu er varelinjen af filterkaffe, espressobønner og kaffekapsler en del af sortimetet flere steder i detailhandlen - herunder dele af Meny-kæden og Nemlig.com. Ambitionen rækker dog væsentligt længere end det.
- Målsætningen er, at produkterne på sigt skal findes på hylderne i alle de store dagligvarebutikker, skriver Espresso House i en pressemeddelelse.
Erfaren partner
Satsningen på detailmarkedet er sat i værk med partneren Jacobs Douwe Egbergs (JDE), som varetager distributionen.
Selskabet har i forvejen flere kendte kaffemærker som Gevalia, Senseo og Café Noir med i folden.
- Vi er stolte over at kunne præsentere Espresso House, som vil være et stærkt supplement til vores nordiske portefølje, siger Kasper Grønnegaard, General Manager for JDE i Norden.
- At skabe et nyt super premium segment i detailhandlen er en stor opgave, men vi er sikre på, at vores kunder og forbrugere vil tage godt imod, at de nu kan finde kaffe af denne kvalitet, der hvor de handler ind, fortsætter han.
Hård kritik
Arbejdsforholdene i Espresso House blev sidste år udsat for massiv kritik.
Historier om tilfælde af stress, overarbejde uden betaling og grædende medarbejdere blev bragt i danske og svenske medier.
Alene i Danmark havde BT samlet over 50 henvendelser fra ansatte og tidligere ansatte. Det fik den administrerende direktør i Danmark - Claus Skovfoged - til at love interne drøftelser.
Espresso House blev grundlagt i 1996 og har i dag mere end 460 kaffebarer, 6000 baristaer og cirka 100.000 gæster dagligt.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter