Kendis skal lære danskerne om grøn reklameordning
En ny kampagne med en tv-kendis som animeret frontfigur skal danskerne lære at finde de gode tilbud og reducere papirforbruget til reklamer.
Finn Nørbygaard skal i en ny kampagne fra FK Distribution lære danskerne om reklameordningen NejTak+.
Med NejTak+ kan man skræddersy bunken af reklamer, der lander i postkassen og vælge kun at få dem, der har interesse.
Det er samtidig med til at mindske papirforbruget til reklamer, da den gennemsnitlige husstand med NejTak+ går fra at modtage 25 tilbudsaviser om ugen til kun at modtage cirka syv. Der skal således trykkes i gennemsnit 70 procent færre reklamer per husstand.
- Danskerne er glade for tilbudsaviser. Men mange vil gerne skåne miljøet og spare de reklamer, man ikke læser. Det ønske har vi lyttet til, og vi håber, at den nye kampagne med Finn Nørbygaard i spidsen vil gøre endnu flere opmærksomme på NejTak+, siger Lasse Ingemann Brodt, der er salgsdirektør i FK Distribution A/S, i en udtalelse.
Joker med sin egen økonomi
Omdrejningspunktet for kampagnen er et animeret univers, hvor Finn Nørbygaard med skæve vinkler og humor rådgiver danskerne om at tilmelde sig NejTak+.
- Jeg har ikke noget imod, at der bliver joket med min noget trælse økonomiske oplevelse. NejTak+ er en god løsning for miljøet og tilbudsglade danskerne, og hvis jeg kan hjælpe med at få budskabet ud på en både humoristisk og troværdig måde, gør jeg gerne det. Fx ved at understrege værdien af gode tilbud, når husholdningsbudgettet strammer til, siger Finn Nørbygard.
NejTak+ har allerede bred tilslutning blandt detailbutikkerne, der støtter op om at give forbrugerne større valgfrihed til gavn for både miljøet og omsætningen i butikkerne.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Flere 'nej takkere' kan tvinge detailhandlen til nytænkning
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Overtagelse af konkurrerende kæde fordobler næsten toplinjen
Stort indsatsområde i Jysk når forbi milliarden
Vil udfordre fastfoodkæder og tankstationer med nyt koncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Kædedirektør er uenig i afgørelse om lovovertrædelse
Godkendt: Synoptik overtager en konkurrerende kæde
HK Handel vil hjælpe berørte medlemmer i Field’s
Sjældne prisstigninger rammer forfriskninger i Ikea
Tomgangen falder: Flere har mod på at åbne butik
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops