Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Ny digital reklame-ordning ser dagens lys

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 24 oktober 2014 kl. 11:06 af: Freja Thorbech

Nu kan de danske forbrugere sige 'ja tak' til reklamer på mobilen, selvom de har et 'nej tak'-skilt på postkassen. På blot en uge har 24.000 meldt sig til.

Med en ny ordning kan de danske forbrugere sige 'ja tak' til at få deres favoritreklamer på mobilen og samtidig få en melding om, når den nyeste tilbudsavis ligger klar.

Det er appen eTilbudsavis, der står bag den nye ordning, og forbruger-ekspert og ekstern lektor på Copenhagen Business School, Per Østergaard Jacobsen vurderer, at ordningen kan få langt flere til at sige 'nej tak' til de trykte tilbudsaviser i postkassen. 

- Sagde danskerne tidligere 'Reklamer - Nej Tak', gik de højest sandsynligt glip af mange tilbud, idet danskerne så selv skulle undersøge i apps, eller på nettet, om der var kommet nye reklamer. Og det har afholdt mange fra at sige 'Reklamer - Nej Tak'. Nu gives der straks besked om nye, foretrukne reklamer og det vil være en game changer, som får markant flere til at sige 'Reklamer - Nej Tak', siger han i en udtalelse. 

Per Østergaard Jacobsen har fornyligt i et interview med detailfolk.dk fortalt, at antallet af nej takkere nærmer sig et kritisk niveau, der kan tvinge detailhandlen til at tænke i nye baner.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Flere 'nej takkere' kan tvinge detailhandlen til nytænkning

24.000 tilmeldinger på en uge

På blot en uge har den nye tilvalgsordning fået 24.000 tilmeldinger, og initiativtagerne til ordningen er da også overbeviste om, at den vil accelerere den samfundsmæssige udvikling, hvor stadig flere siger 'nej tak' til reklamer i postkassen.

- 20 procent af danskerne sagde 'Reklamer - Nej Tak' i 2011, og dengang havde vi 100 millioner sidevisninger i tilbudsaviserne. I dag siger 37 procent af danskerne 'Reklamer - Nej Tak' og vi har 1,2 milliarder sidevisninger, så vi kan tydeligt læse skriften på væggen. Og skriften vil blive endnu tydeligere med den nye tilvalgsordning, siger Christian Birch, der er medstifter af eTilbudsavis.

Kan styrke digital markedsføring

Hos Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH), der repræsenterer en del af de danske netbutikker, mener man, at den nye ordning kan styrke den digitale markedsføring i kampen mod den fysiske.

- Konkurrencen er ulige mellem fysiske og digitale reklamer. Digitalt kan man som udgangspunkt ikke udsende bare reklamer, medmindre forbrugerne giver tilladelse til det - og det er sådan, det skal være. Men postkasserne kan man som udgangspunkt bare fylde med fysiske reklamer. Den nye, digitale tilvalgsordning fra eTilbudsavis styrker den digitale markedsføring, fordi den imødekommer forbrugernes krav om selv at styre, hvilke reklamer, de ønsker at modtage, siger Henrik Theil, der er Public Affairs & Kommunikationschef hos FDIH.

Ordningen er lanceret i eTilbudsavis-app'en til iOS, og den udkommer også snart til Android og web.

LÆS OGSÅ: Tilbudsapp runder en million downloads



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD