Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Disse forbrugere læser e-tilbudsaviser

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 10 April 2013 kl. 06:10

Tilbudsaviser på nettet er i rivende udvikling, men hvilke kundetyper læser egentlig helst deres tilbudsaviser online. Få svaret her.

I dag siger 28 procent af danskerne nej tak til reklamer og en ny undersøgelse fra CBS viser, at det tal vil have nået 40 i 2015. I stedet læser en stor danskere e-tilbudsaviser, men nogle forbrugere er gladere for dem end andre, det viser en ny undersøgelse lavet blandt 2847 e-tilbudsavislæsere af lektorerne Per Østergaard Jacobsen og Mogens Bjerre ved CBS. 

De ældste læser flest

Undersøgelsen viser blandt andet at begejstringen for e-tilbudsavisen er størst hos den ældste aldersgruppe, nemlig de der er 55 år og opefter. Her læser cirka 48 procent e-tilbudsaviser. Antallet af personer, der læser e-tilbudsaviser falder i takt med alderen, således læser de 17-25-årige færrest e-tilbudsaviser. 

Det er desuden på Sjælland man er mest begejstret for e-tilbudsaviser mellem cirka 17-25 procent tilbudsaviser, men også 17 procent af Østjyderne læser e-tilbudsaviser. 

Lettest at finde tilbud

Grunden til at størstedelen af de adspurgte kaster sig over e-tilbudsaviser er, at de føler at de hurtigst og lettest kan finde de tilbud, de søger. Derudover nævner folk også miljøhensyn og fritagelse for besværlige papirreklamer som begrundelse. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD