Jensens Bøfhus svarer igen på kritik af reklamefilm
En professor er ikke helt imponeret over en ny reklamefilm fra Jensens Bøfhus. Men nu forklarer direktøren sig.
Efter en skæbnesvanger konkurs rykkede faretruende tæt på, er Jensens Bøfhus lige så langsomt ved at komme på fode igen. Driften er i hvert fald på vej i plus, hvis man skal tro direktøren.
De gode takter skulle gerne blive hjulpet på vej af en ny reklamefilm, hvor bøfkæden lægger vægt på familien. “Tid til at være sammen,” lyder temaet.
Men en professor på Institut for Marketing og Management på Syddansk Universitet, Søren Askegaard, tvivler på kampagnen. Til TV2 Fyn efterlyser han nytænkning og en helt konkret målgruppe, som kunne få bøfkæden til at skille sig ud fra mængden.
- Jeg tror, at de fleste af restaurationsmuligheder i landet i dag, hvis man lige ser bort fra pølsevogne, de satser på at få folk til at være sammen, siger han.
Svarer igen
Hos Jensens Bøfhus afviser den administrerende direktør, Anders Nikolaisen, kritikken i et interview med Dansk Markedsføring.
Han mener ikke, at man kan se isoleret på reklamefilmen, “for kæden har gang i flere ting,” som han formulerer det. Samtidig afviser han et forslag fra professoren om at satse specifikt på børnefamilierne.
- Det er da klart, at vi er en familie-restaurant, men vi er så meget mere end det, siger Anders Nikolaisen til Dansk Markedsføring.
- Vi er stedet, hvor du relativt problemfrit kan komme ind med børn, der vil lege, børn, der skal skiftes, og svigerforældrene, der har brug for en blød stol at sidde i. Du skal heller ikke selv op at hente bestik og bestille maden, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Status fra redningsaktion: Bøfhus har kurs mod overskud
Læs hele artiklen på Dansk MarkedsføringFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Salling Group lukker ned for satsning på discountkæde
Makkerpar når langt forbi den halve milliard
Coop bider mærke i ændring af danskernes indkøbsvaner
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Stifter af kæde kan åbne flere butikker trods strid modvind
Mindre kendt navn tager stikket hjem ved E-handelsprisen
Frivillig bagerkæde deler medlemmerne op i to hold
Købmandskæde har fundet en danmarksmester i økologi
Ejeren af Skjold Burne taber omsætning
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops