Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 25 maj 2022 kl. 10:12 af: Kristian Holgersen

Vinderne af en ny konkurrence, som henvender sig til iværksættere, kan prøve sig selv af som butiksejere.

En konkurrence fra Danske Shoppingcentre og butikskonceptet Censuum kan ende med at blive en hurtig genvej ind i den fysiske detailhandel.

Den heldige vinder får nemlig et tre måneders lejemål i et shoppingcenter stillet til sin rådighed.

For at deltage i konkurrencen skal man være iværksætter og have et sortiment af produkter, som kan sælges i en fysisk butik. Ellers er der frit slag i bolledejen.

- Vi ønsker at give startups og nye visionære koncepter en mulighed for at folde sig ud og markere sig i detailhandlen. Derfor tilbyder vi en unik mulighed for at prøve kræfter i en fysisk butik, der kan være det næste store skridt ind i detailhandlen, siger Jesper Faurholdt, adm. direktør i Danske Shoppingcentre.

Konkurrencen er landsdækkende, og vinderne kan vælge at åbne sin butik i en af de mange shoppingcentre, som hører under Danske Shoppingcentre.

- Vi sætter lejemål til rådighed i de sidste tre måneder af 2022, hvor vinderne kan møde kunderne side om side med andre butikker og midt i en højspændt periode med Black Friday og julehandel, siger Lotte Vestergaard Skou, Head of New Bizz & Innovation i Danske Shoppingcentre.

Bryd igennem barrieren

En plads hos butikskonceptet Censuum er også en del af præmien.

Censuum er en slags fælles markedsplads,som man kender det fra eksempelvis Amazon - bare i fysisk form. I de to flagskibsbutikker bliver en lang række forskellige brands solgt side om side.

- Med denne konkurrence giver vi brands, som vil kunne fremmes ved en fysisk tilstedeværelse, en ekstraordinær mulighed for at bryde igennem barrieren til fysisk retail, siger adm. direktør i Censuum, Dion Guldbjerg.

Idéen til Censuum opstod, da stifterne så, hvordan mange nye virksomheder med en ansvarlig profil klarede sig godt online.

- Der var dog ofte en kompleksitet - eller en historie som skulle fortælles omkring produkterne, materialevalg, produktionsvalg osv. Derfor startede vi Censuum for at give disse brands et vindue udadtil, hvor det er muligt for kunderne at mærke, dufte, røre deres produkter, samt få fortalt deres historie, siger Dion Guldbjerg.


DOMMERNE

Deltagerne bliver bedømt af et dommerpanel bestående af en række profiler med erfaring fra branchen.

  • Katrine Lee Larsen, indehaver af det bæredygtige badetøjsmærke Copenhagen Cartel.
  • Louise Byg Kongsholm, trendforsker og adm. direktør af pej gruppen.
  • Nicola Kragh Riis, indretningsekspert
  • Camilla Balle, stifter af tøjvirksomheden Basic Apparel
  • Carsten Holm, ejer af sko-brandet Woden
  • Cecilie Vinde, medstifter af beauty-brandet Lavinde Copenhagen

LÆS OGSÅ: Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD