Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Imerco mærker enorm fremgang på nettet

Foto: detailfolk.dk



IMERCO HOLDING A/S

- Imerco er Danmarks største isenkramkæde med mere end 160 butikker.

Omsætning
2020: 1.493 mio. kr
2019: 1.353
2018: 1.299
.
Primær drift
2020: 58 mio. kr.
2019: -38
2018: -70

Årets resultat
2020: 20 mio. kr.
2019: -59
2018: - 88

Kilde: Imerco

Mandag den 25 oktober 2021 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Den landsdækkende kæde har en ambition om at være Danmarks bedste, når det gælder omnichannel.

Hos Imerco begynder resultaterne af en flerårig satsning på omnichannel for alvor at vise sig.

Siden april, hvor detailhandlen netop var genåbnet, har den landsdækkende kæde af isenkræmmere realiseret en vækst på 80 procent i onlinesalget, mens de fysiske butikker er gået frem med 10 procent.

- For os betyder omnichannel, at kunderne skal få samme serviceoplevelse, uanset om de handler i butik, på imerco.dk eller kontakter kundeservice, siger adm. direktør, Frederik Brønnum.

Sammen med resten af kæden arbejder han på at opfylde det erklærede mål om at blive “Danmarks bedste omnichannel retailer.”

- Derfor investerer vi hårdt i både IT-systemer, lagerkapacitet og at faguddanne vores personale til at give den bedste rådgivning inden for køkken, bord og bolig, Frederik Brønnum.

Tilbage i plus

I 2020 var Imerco - ligesom det meste af den øvrige detailhandel - underlagt hårde restriktioner. Men året bød også på stor forløsning.

En periode af eksplosiv vækst sendte bundlinjen tilbage i plus efter tre år med tab i efter overtagelsen af konkurrenten Inspiration, som endda kun blev delvis, fordi myndighederne ikke godkendte hele handlen.

- Vi oplever en enorm vækst på Imerco.dk, hvor vi realiserer over indeks 350, og efter genåbningen af strøgbutikkerne ser vi ligeledes en stor fremgang, sagde Frederik Brønnum i marts, da årsregnskabet for 2020 blev offentliggjort.

- Vi er ikke i tvivl om, at vi gør alle de rigtige ting med et stålsat fokus på omnichannel og ikke mindst vores kunder i centrum, sagde han.

LÆS OGSÅ: Imerco har fjernet flere omdiskuterede varer fra butikkerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD