Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Holch Povlsen skyder millioner i underskudsramt modeportal

Foto: Miinto.dk



FAKTA

- Miinto sælger produkter i syv lande (Danmark, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Polen og Schweiz) gennem et uafhængigt netværk af lokale modebutikker.

- Gennem Miinto kan modebutikker udvide deres markeder ved at sælge tøj online til de andre markeder, der er en del af platformen.

- Virksomheden blev etableret i 2009 og tæller i dag 200 medarbejdere. Hovedsædet ligger i København.

Kilde: Miinto

Wednesday den 20 November 2019 kl. 09:26 af: Kristian Holgersen

Med en tysk medinvestor har Holch Povlsen postet ekstra penge i dansk modeportal. - Vi er i gang med et maraton, siger direktør.

Bestseller-ejer Anders Holch Povlsen har kanaliseret mere end 100 millioner kroner over i den danske modeportal Miinto.

Det er sket i fællesskab med det tyske selskab Hubert Burda Media, som ligeledes er en del af investorgruppen, skriver Miinto i en pressemeddelelse. 

På fem år har Miinto tabt små 145 millioner kroner, men den friske kapital viser, at investorerne har vendt tommelfingeren op. Det mener Konrad Kierklo, som er modeportalens direktør.

- Kapitalindskuddet fra Burda Principal Investments og Heartland A/S (Holch Povlsens selskab, red) understreger, at Miintos investorer er tilfredse med udviklingen, og at de støtter vores strategi, siger han i  pressemeddelelsen.

- Teamet har i særdeleshed arbejdet hårdt, men også en stor indsats fra alle vores partnerbutikker og brands har gjort at vi kunne nå det her resultat, fortsætter han.

- Vi er fuldt bevidste om, at med den slags penge følger også et stort ansvar og store krav, hvilket vi til fulde forstår og respekterer. Vi er gået i gang med at løbe et maraton, og vi har kun lige passeret de første 5 kilometer, afslutter Konrad Kierklo.

Intet overskud

I det seneste regnskabsår, der sluttede ved udgangen af juli, blev der solgt varer på platformen for næsten 700 millioner kroner - en stigning på mere end 40 procent i forhold til året før.

Det fremgår af en tidligere pressemeddelelse, hvor den aktuelle bundlinje dog ikke bliver lagt frem. Men ligesom i de foregående år bliver der tale om røde tal, slår Konrad Kierklo nu fast.

Bundlinjen for 2017/18 blev presset ned i minus 47 millioner kroner af en række investeringer, som på den anden side var med til at banke omsætningen - den kommission, modeplatformen får fra sælgerne på platformen - og den samlede handelsvolumen i vejret.

LÆS OGSÅ: Miinto henter kendt profil i Matas til ny chefstilling



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD