Ægtepar fordobler indtjeningen i deres fælles modeeventyr
STINE GOYA A/S
Bruttofortjeneste
2020/21: 22.865.746
2019/20: 20.711.129
Året resultat
2020/21: 5.634.288
2019/20: 2.675.429
Kilde: Stine Goya A/S, Årsrapport for 2020/21
Et af de mest anerkendte modehuse i landet har tjent ekstra godt under pandemien, viser årsregnskab. Det skyldes farver.
Modehuset Stine Goya har brugt coronakrisen på at styrke forretningen.
I det forskudte årsregnskab for 2020/21, som netop er offentliggjort, lyder overskuddet på 5,6 millioner kroner efter skat. Det er mere end en fordobling i forhold til året før, hvor indtjeningen var under vanligt niveau.
En af forklaringerne på fremgangen er de farverige kollektioner, lyder det fra direktøren. De passer godt ind i en krisetid.
- Årets resultat er tilfredsstillende ikke mindst set i lyset af Covid-19-pandemien. Vi oplever en stigende interesse – i Danmark og i udlandet – for Goyas farverige og meget genkendelige design og brandunivers, siger Thomas Hertz i en pressemeddelelse ifølge Fashion Forum. Han er adm. direktør i Stine Goya.
- Det skyldes nok, at forbrugerne har lyst til flere farver i tilværelsen efter coronakrisen. Derudover er den positive udvikling et resultat af effektive tilpasninger og en stærk indsats fra alle ansatte samt markeder, der til trods for store udfordringer har performet bedre end forventet, siger Thomas Hertz.
Stine Goya sælger tøj hos forhandlere over store dele af verden og har desuden fem danske butikker.
Bag navnet gemmer sig designeren Stine Goya, som ejer virksomheden med sin ægtefælle, Thomas Hertz, der tager sig af salg og administration i rollen som adm. direktør.
I januar købte den tidligere topchef i Bang & Olufsen - Tue Mantoni - også en lille del af ejerskabet på 5 - 9,9 procent. På daværende tidspunkt havde han været Stine Goyas bestyrelsesformand i et års tid.
LÆS OGSÅ: Dansk modebrand gemmer sin første butik for kunderne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops