Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Fusioneret møbelkæde går i luften med nyt butikskoncept

Foto: Ilva



Thursday den 15 November 2018 kl. 09:14 af: Kristian Holgersen

Modtagelsen af det nye koncept kan påvirke indretningen af de øvrige butikker i den økonomisk trængte kæde.

Den 22. november går Ilva i luften med et helt nyt koncept i møbelkædens nye butik i Guldborgsundcentret, som ligger lige vest for Nykøbing Falster.

Der er tale om en butik i lidt mindre format end ellers, hvor en del af varerne vil stamme fra Idemøblers sortiment, forklarer butikschef Jacob Hofmann Nielsen i en pressemeddelelse.

- Ilva består i dag af meget store butikker tæt ved de større byer, hvor man som kunde kan se flere af de møbler, vi har i sortimentet, siger han.

- Med butikken i Nykøbing ønsker vi at prøve noget nyt og teste et mindre Ilva-koncept med et spændende produktsortiment, som jeg glæder mig rigtig meget til at vise, fortsætter han.

Kan påvirke resten af kæden

Står det nye koncept distancen, så kan det få betydning for, hvordan Ilvas andre butikker bliver indrettet, vurderer butikschefen.

Rami Jensen - administrerende direktør i IDdesign, som står bag møbelkæden - glæder sig til åbningen.

- Det er en generel tendens inden for detailhandel, at det bliver vigtigere at være tæt på kunderne, mens det ikke betyder så meget, at butikkerne er store nok, til at kunne vise det fulde sortiment, siger han.

- Derfor prøver vi nu et nyt Ilva-koncept, hvor vi viser det bedste fra vores fælles sortiment på færre kvm, tilpasset lokalt, og hvor vi samtidig gør det nemt at bestille fra hele vores sortiment, når man som kunde er i butikken, fortsætter han.

Store milliontab

Lanceringen af det nye koncept kommer kort tid efter den administrative sammenligning med Idemøbler.

- I september måned tog vi en beslutning om at slå de to møbelkæder Ilva og Idemøbler sammen, så kunderne kan bestille ud fra det samlede sortiment i begge kæder, siger Jacob Hofmann Nielsen.

Det skete i et forsøg på at øge indtjeningen hos IDdesign, som gennem flere år har været plaget af underskud.

På tre år har det Lars Lars-ejede selskab tabt omkring 320 millioner kroner - senest stod der minus 43 millioner på bundlinjen for 2016/17.

LÆS OGSÅ: Topchef slår to møbelkæder sammen: Flere mister jobbet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD