Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Undersøgelse: Kunder vil beholde corona-tiltag i butikkerne

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 12 juni 2020 kl. 11:33 af: Kristian Holgersen

Flere af de initiativer, som skal dæmpe coronasmitten, er populære blandt kunderne. Derfor gør Føtex nogle af dem permanente.

Alle dagligvarebutikkerne skiftede udseende, da udbruddet af coronavirus for alvor vendte op og ned på samfundet.

For at begrænse spredningen af smitte, skulle kunderne blandt andet vænne sig til at gnide hænderne grundigt i sprit ved indgangen og holde sig bag alle afstandsmærkerne på gulvet.

I Føtex har kunderne taget så positivt imod initiativerne, at nogle af dem får permanent plads i butikkerne, når hverdagen engang er vendt helt tilbage.

- Vi har lært meget på kort tid, og vi tager en masse værdifuld viden med fra de sidste måneder, siger Jan Larsen i en pressemeddelelse. Han er salgsdirektør i Føtex.

- Derfor vil vi blandt andet fastholde håndsprit ved indgangen og tilbyde engangshandsker i frugt- og grøntafdelingen. Vi kan nemlig se, at det giver en bedre og mere tryg indkøbsoplevelser for vores kunder, siger han.

Føtex forventer også at beholde afstandsmærkerne i gulvet og plexiglas ved kassen.

Trygge kunder

En undersøgelse blandt kunderne har været med til at kaste lys over, i hvilken grad Føtex er lykkedes med at tilpasse butikkerne udbruddet af coronavirus.

Omkring 7 ud af 10 danskere, der har handlet i kæden under epidemien, svarer, at de “i høj grad” eller “meget høj grad” har oplevet, at Føtex har gjort noget for trygheden.

- Jeg er utroligt glad for at se, at størstedelen af vores kunder har følt sig trygge, når de har handlet i føtex under coronakrisen, siger Jan Larsen og fortsætter:

- Det har været det vigtigste for os hele vejen igennem - at opretholde trygheden for både kunder og medarbejdere. Det tyder på, at vores mange gode tiltag har virket efter hensigten.

Tal fra underselsen

Så mange danskere har oplevet, at følgende tiltag i høj eller meget høj grad bidrager til tryghed i supermarkedet:

- Afstandsmærker i gulvet: 78 %
- Håndsprit ved indgangen: 74 %
- Plexiglas ved kasselinjerne: 72 %
- Fjernet vare-adskillere på båndet ved kassen: 59 %
- Handsker ved frugt og grønt: 42 %

Så mange danskere mener, at følgende tiltag bør fastholdes i fremtiden:

- Håndsprit ved indgangen: 65 %
- Handsker ved frugt og grønt: 49 %
- Afstandsmærker i gulvet: 48 %
- Plexiglas ved kasselinjerne: 40 %
- Fjernet vare-adskillere på båndet ved kassen: 15 %

Undersøgelsen er foretaget af Epinion Danmark og tager udgangspunkt i webinterviews af 1011 danskere, som har udgjort et repræsentativt udsnit af befolkningen.

LÆS OGSÅ: Salling Group kalder det nye årsregnskab for “historisk stærkt”



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD