Fortrøstningsfuld topchef genopliver vækstdrømme i Søstrene Grene
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
SØSTRENE GRENE
Har mere end 240 fysiske butikker fordelt på 16 lande.
Lige inden coronakrisen lancerede butikskæden sin første webshop i Danmark.
Siden er webshops rullet ud på markederne i Norge, Sverige, Tyskland, Holland og Frankrig, mens partnere driver handlen på nettet i Schweiz og Island.
Resultat:
2019/20: (59.377) t. kr.
2018/19: 31.126
Cashflow fra driften:
2019/20: 30.088 t. kr.
2018/19: (26.240)
Kilde: Søstrene Grene
Lige inden coronakrisen måtte de trække håndbremsen, fordi væksten løb løbsk. Men nu planter topchefen igen foden på speederen.
Allerede i 2019 måtte Søstrene Grene tage den ambitiøse vækststrategi af bordet. Den rappe ekspansion var simpelthen begyndt at løbe økonomien over ende.
Efter en veloverstået coronakrise, som ellers startede skidt med tvangslukkede butikker, er Søstrene Grene nu klar til at gøre comeback. Det skriver Børsen tirsdag.
I første omgang vil topchef Mikkel Grene åbne 110 butikker frem mod 2023. Det langsigtede mål er at nå 500.
- Vi kan se, at der er flere ledige butikslokaler rundt om lige nu, så der er nogle gode muligheder for at få flere kvm eller en bedre placering til en god husleje, siger Mikkel Grene, adm. direktør i Søstrene Grene, til Børsen.
På LinkedIn skriver Mikkel Grene, at drømmen er en stigning i den samlede omsætning på 50 procent i 2023. Det ville i så fald svare til tre milliarder kroner på toplinjen.
- Det skal ske gennem digitalisering, opgradering af butikker, partnerskaber, øget kundefokus og ekspansion, skriver topchefen.
Et bizart år
Mikkel Grene kan også afsløre, at det kommende årsregnskab ser "flot" ud. Dermed ser de positive udmeldinger tilbage fra januar ud til at holde stik.
Mens den første del af coronakrisen ramte Søstrene Grene som en hammer, så gik det bedre i den næste fase, hvor kunderne vendte tilbage.
- 2020 har på alle måder været et bizart og dramatisk år for os. Først en meget dyr midlertidig nedlukning af langt de fleste af vores butikker, så et kæmpe underskud og så en meget succesfuld lancering af vores webshop, sagde Mikkel Grene tidligere på året i en pressemeddelelse.
- Dette efterfulgt af en meget stor opbakning fra kunderne efter nedlukningen, og nu kigger vi igen ind i nye midlertidige nedlukninger, men samtidig også et historisk stort overskud og rekordomsætning i indeværende regnskabsår.
LÆS OGSÅ: Søstrene Grene satser på mærkevarer udefra
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende