Søstrene Grene satser på mærkevarer udefra
I Søstrene Grene så man et behov for at udvide sortimentet på nettet. Det har ført til nye partnerskaber.
Partnerskaber skal være med til at drive væksten i Søstrene Grene. Sådan lyder meldingen fra den adm, direktør, Mikkel Grene, i et interview med Finans.
Det betyder blandt andet, at en række mærker udefra nu får plads i Søstrene Grene - herunder smykkemærkerne AndCopenhagen og Lulu Copenhagen og hudpleje-mærkerne Ecooking og Weleda
- Vi har konstateret et behov for en udvidelse af vores sortiment i onlinehandlen, siger Mikkel Grene til Finans og fortsætter:
- Derfor har vi taget en dialog med udvalgte brands, som vi gerne vil være partner med inden for bestemte produktkategorier. Fremover kan der komme flere partnerskaber til. Også når det gælder salg og distribution af vores egne varer i lande, hvor vi ikke selv har butikker, siger han.
Aftale med Nemlig.com
For nylig kunne Mikkel Grene præsentere et nyt partnerskab med onlinesupermarkedet Nemlig.com, som giver Søstrene Grene adgang til et langt bredere udsnit af kunder.
Det var samtidig et af de første skridt i en langsigtet ændring af strategien.
- Vores fysiske butikker er fortsat rygraden i Søstrene Grenes forretningsstrategi, men med webshop på syv markeder og nu også en specialbutik på nemlig.com er vi kommet et skridt videre på vores rejse mod at blive en omnichannel-virksomhed - en virksomhed, der er tilgængelig på flere kanaler, og som dermed møder kunderne, hvor de er, sagde Mikkel Grene dengang i en pressemeddelelse
- Ved at være til stede på nemlig.com håber vi desuden på at nå ud til et bredere kundesegment, som måske ikke besøger vores egne butikker så ofte, fortsatte han.
LÆS OGSÅ: Søstrene Grene kan endelig åbne sin hidtil største butik
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Dansk topmøde: Supermarked får fingrene i varer fra Søstrene Grene
Søstrene Grene varsler historisk overskud efter bizart år med underskud
Søstrene Grene gør bæredygtighed til central del af strategien
Søstrene Grene er klar til at sælge madvarer til danskerne
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter