Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Dansk topmøde: Supermarked får fingrene i varer fra Søstrene Grene

Foto: detailfolk.dk



Friday den 19 February 2021 kl. 11:45 af: Kristian Holgersen

Søstrene Grene ændrer forretningsstrategi. - Vi ønsker at være til stede, der hvor vores kunder er, siger topchefen om nyt samarbejde.

På søndag kan kunderne i netsupermarkedet Nemlig.com for første gang putte varer fra Søstrene Grene i den digitale indkøbskurv.

Det sikrer et nyt samarbejde mellem de to danske detailvirksomheder, skriver Søstrene Grene i en pressemeddelelse fredag morgen.

For Søstrene Grene handler det om at nå ud til et bredere udsnit af kunder gennem flere salgskanaler, lyder forklaringen fra den adm. direktør.

- Vi ønsker at være til stede, der hvor vores kunder er og gøre det let for dem at tilvælge vores produkter, siger Mikkel Grene.

- Med vores tilstedeværelse på nemlig.com håber vi på i endnu højere grad at blive en del af kundernes faste shopperutiner og dermed repræsentere en del af udvalget, når de eksempelvis skal købe lys og servietter eller hobbyprodukter til de kreative sysler i hjemmet, siger han.

Søstrene Grene har det lange lys på

Samarbejdet er ikke kommet i stand på grund af coronakrisen, som lige nu har ført til en tvangslukning Søstrene Grenes danske butikker.

Ifølge Mikkel Grene er beslutningen om at blive en del af sortimentet i Nemlig.com et af de første skridt i en langsigtet ændring af strategien.

- Vores fysiske butikker er fortsat rygraden i Søstrene Grenes forretningsstrategi, men med webshop på syv markeder og nu også en specialbutik på nemlig.com er vi kommet et skridt videre på vores rejse mod at blive en omnichannel-virksomhed – en virksomhed, der er tilgængelig på flere kanaler, og som dermed møder kunderne, hvor de er, siger han.

- Ved at være til stede på nemlig.com håber vi desuden på at nå ud til et bredere kundesegment, som måske ikke besøger vores egne butikker så ofte, siger Mikkel Grene.

Begejstring hos Nemlig

Hos Nemlig.com har den administrerende direktør, Stefan Plenge, bemærket en øget efterspørgsel på de varer, som Søstrene Grene kan tilbyde. Han er naturligvis glad for samarbejdet.

- I Nemlig.com er vi meget begejstrede for det nye samarbejde med Søstrene Grene, siger han og fortsætter:

- Vi oplever, at kunderne i højere grad efterspørger flere produkter til hjemmet og hobbyartikler. Med dette samarbejde mellem to stærke brands bliver det nu muligt for endnu flere danskere at købe produkter fra Søstrene Grene som en del af hverdagens indkøb på nemlig.com.

Omkring 150 Søstrene Grene-produkter bliver tilgængelige i en særlig afdeling af Nemlig.com. De falder inden for kategorierne: Lys, servietter, gaveindpakning, festartikler, hobbyprodukter, kontorartikler bad og pleje samt udvalgte køkkenprodukter.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene åbner største butik nogensinde



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD