Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Kan fremtidens parkering hjælpe butikkerne?"

- Martin Michael Frederiksen, It-ekspert og foredragsholder
Læs bloggen her

Revser markedsføring fra Søstrene Grene: Det er ren fiktion

Foto: detailfolk.dk



Fredag den 7 februar 2020 kl. 09:34 - Kilde: DR

Søstrene Grene opfinder en genbrugsskov i Böhmen, når de forsøger at sælger servietter. Det er historiefortælling, lyder svaret.

Ifølge skilte i Søstrene Grene kan kunderne købe servietter, som stammer fra “en genbrugsskov i Böhmen,” hvor kasserede juletræer bliver plantet ud.

Men den pågældende skov findes slet ikke i virkeligheden, skriver DR.

Det har fået Forbrugerrådet Tænk til at kritisere Søstrene Grene for at lokke kunder med “ren fiktion” og være på kant med god markedsføringsskik.

Topchefen i Søstrene Grene, Mikkel Grene, medgiver, at skiltene er gamle. Men de er åbenlyst humoristiske, mener han.

- Den kontekst, der er i Søstrene Grene, er, at der er en historiefortælling om Anna og Clara, som går igen igennem butikken på forskellige skilte, hvor der bliver fortalt forskellige ting, som helt oplagt er en historiefortælling, og det her skilt er en del af den historiefortælling, siger han til DR.

Søstrene Anna og Clara er to fiktive figurer, som Søstrene Grene bruger aktivt i markedsføringen, hvor de bliver brugt til at manifestere kædens værdier. De er opfundet af medstifter Knud Cresten Vaupell tilbage i 1973, fremgår det af Søstrene Grenes hjemmeside.

Søstrene Grene har over 250 butikker i Europa og Japan.

LÆS OGSÅ: For første gang runder Søstrene Grene milliarden

Læs hele artiklen på DR


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD