Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

For første gang runder Søstrene Grene milliarden

Foto: detailfolk.dk



Friday den 20 September 2019 kl. 10:26 af: Kristian Holgersen

Toplinjen skyder i vejret hos Søstrene Grene. - Vi er meget stolte, siger topchefen, der sætter ord på virksomhedens nye strategi.

Tilføjelsen af 60 nye butikker har været med til at give Søstrene Grene en omsætning på 1,1 milliarder kroner for regnskabsåret 2018/19.

Det er en stigning på 24 procent og samtidig første gang, at den familieejede kæde når over milliarden.

- Vi er fortsat utroligt glade og taknemlige for, at folk tager så varmt imod Søstrene Grene i ind- og udland, siger topchef Mikkel Grene.

- Vi ønsker jo netop at stå for vidunderlige oplevelser og gode fund, og vi er meget bevidste om at intensivere vores kundefokus den kommende tid, så vi kan udvikle vores forretning i tråd med de behov og krav, som fremtidens kunder vil stille til os, fortsætter han.

Søstrene Grene har i øjeblikket mere end 245 butikker fordelt på 16 lande. Flere er på vej, men i et mere adstadigt tempo end tidligere, skriver Børsen.

Tunge investeringer

Virksomheden arbejder lige nu på at implementere en strategi kaldet Søstrene Grene for the Future.

Den indebærer blandt andet en omnichannel forretningsmodel, et nyt butikskoncept, øget kundefokus og fokus på ansvarlighed.

Men investeringerne trækker tydelige spor efter sig i regnskabet. Årets resultat ender med at blive mere end halveret - fra 103 millioner kroner til 49 millioner efter skat. En del af nedgangen skal dog tilskrives indtægter fra en ejendomshandel sidste år. 

- Vi er tilfredse med resultatet set i lyset af, hvor mange nye butikker vi har åbnet, de store investeringer i digitalisering samt det udfordrede og omskiftelige detailhandelsmiljø, vi befinder os i, siger Mikkel Grene.

- Vi har ligeledes også brugt både penge og tid på at sætte en ny strategisk kurs for Søstrene Grene, som vi glæder os til at kunne præsentere for vores kunder, slår han fast.

Fysiske butikker er rygraden

Udviklingen på detailmarkedet har desuden fået Søstrene Grene til at skrue ned for ekspansionen af fysiske butikker, mens der i stedet bliver skruet op for den digitale indsats.

Men de fysiske butikker er stadig virksomhedens fundament, siger Mikkel Grene.

- Med denne store digitale transformation udvider vi vores perspektiv og den service, vi kan tilbyde vores kunder. Vi bygger bro mellem vores fysiske butikker og en ny digital dimension af Søstrene Grene, som vores kunder har efterspurgt, siger han og fortsætter:

- De fysiske butikker er dog fortsat rygraden i vores virksomhed, og vores nye digitale strategi har ikke ændret på det. Den 24. oktober entrerer vi et nyt marked i form af Finland.

LÆS OGSÅ: Varehuskæde omsætter for milliarder og sætter sommerrekord



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD