Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nye tider hos dansk succeskæde: Åbner netbutik

Foto: detailfolk.dk



Friday den 9 August 2019 kl. 09:32 af: Kristian Holgersen

Søstrene Grene har over 240 fysiske butikker, men først nu bliver planerne om en netbutik lagt frem.

Internationale kæder uden netbutikker hører efterhånden til under kategorien for truede arter. Og nu bliver gruppen endnu mindre.

En større digital transformation får nemlig Søstrene Grene til at debutere med en butik på nettet, fremgår det af en pressemeddelelse.

- Vi har modtaget rigtig mange henvendelser fra kunder, der har et ønske om at kunne se vores produktsortiment på vores hjemmeside og også have muligheden for at købe vores produkter online, siger topchef Mikkel Grene.

- Den virkelighed, vi i dag lever i, er sådan, at vi alle sammen bruger mere tid online, så derfor er det også naturligt, at vi hos Søstrene Grene følger den udvikling, fortsætter han.

Søstrene Grene har i øjeblikket over 240 butikker i 16 lande. Ifølge Finans står netbutikken til at åbne i begyndelsen af 2020. Imens fortsætter den fysiske ekspansion ufortrødent med Finland som næste stop.

Digital satsning

Valget om at åbne en butik på nettet står ikke alene, men er blot et led i en større digital transformation af virksomheden.

- Ambitionen med vores digitale transformation er, at vores digitale univers skal understøtte de fysiske butikker, og at begge dele skal bidrage til den hyggelige og unikke oplevelse, vi ønsker at give vores kunder, siger Mikkel Grene.

I Søstrene Grene bliver der arbejdet på at skabe en ny digital infrastruktur og en endnu mere datadrevet og personaliseret kommunikation. Målet er at komme endnu tættere på kunderne og tilbyde dem mere målrettede tilbud.

- Med denne digitale transformation udvider vi vores perspektiv og den service, vi kan tilbyde vores kunder, siger Mikkel Grene og fortsætter:

- Vi bygger bro mellem vores fysiske butikker og en ny digital dimension af Søstrene Grene. De fysiske butikker er rygraden i vores virksomhed, og vores nye digitale strategi har ikke ændret vores ekspansionsplaner. Men i fremtiden ser vi frem til at kunne møde vores kunder på endnu flere platforme, end hvad vi kan i dag.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene er klar til at sælge madvarer til danskerne



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD