Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"BUTIKSDØD"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Undersøgelse: Overraskende netbutik har flest tilfredse kunder

Foto: nemlig.com



Mandag den 18 marts 2019 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder - 0

Kunderne forventer mere og mere af netbutikkerne. Det har mange butikker svært ved at leve op til, men én butik klarer sig overraskende godt.

Forbrugerne er blevet vant til at få hurtig og smidig service, når de bestiller varer over nettet. Det betyder, at flere netbutikker vurderes mindre gode af forbrugerne, end de gjorde tidligere. Det viser de e-handlendenes brancheorganisation FDIH i en ny undersøgelse.

FDIH har set på de 20 største netbutikker i Danmark og har spurgt forbrugerne, som har handlet i dem, om de ville anbefale andre at handle samme sted. Og her går mange netbutikker tilbage i forhold til tidligere.

- Udfordringen på sigt er, at kundernes forventninger til eksempelvis pris og levering bliver så høje, at de små netbutikker får svært ved at følge med. Der er altså ikke noget med at hvile på laurbærrene, siger direktør i FDIH, Niels Ralund.

Nemlig trodser tendensen

Undersøgelsen viser dog også, at Nemlig.com, der sælger dagligvarer over nettet, er gået frem. Nemlig.com er desuden topscorer blandt de 20 største netbutikker i Danmark.

- I nemlig.com er vores vision at skabe et bedre liv for danskerne, og måden vi gør det på er ved at have et hysterisk fokus på service og den personlige indkøbsoplevelse. Det betyder, at vi hele tiden lytter til kundernes ønsker og feedback, så vi løbende har fokus på at forbedre kunderejsen, siger Stefan Plenge, administrerende direktør og stifter af nemlig.com.

Niels Ralund hæfter sig ved, at der stadig er mange forbrugere, der ikke handler dagligvarer på nettet. Og derfor overrasker det ham, at nemlig.com scorer så højt.

- Det er ret paradoksalt, at kunderne er tilbageholdende med at handle dagligvarer online, når de digitale dagligvarebutikker faktisk er så gode til at give kunderne rigtig gode oplevelse. Der er nogle myter, der trods fakta stadig står i vejen for dagligvarernes helt store gennembrud på nettet, siger han.

LÆS OGSÅ: Uhørt sommer giver rekordsalg hos Nemlig



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD