Undersøgelse: Overraskende netbutik har flest tilfredse kunder
Kunderne forventer mere og mere af netbutikkerne. Det har mange butikker svært ved at leve op til, men én butik klarer sig overraskende godt.
Forbrugerne er blevet vant til at få hurtig og smidig service, når de bestiller varer over nettet. Det betyder, at flere netbutikker vurderes mindre gode af forbrugerne, end de gjorde tidligere. Det viser de e-handlendenes brancheorganisation FDIH i en ny undersøgelse.
FDIH har set på de 20 største netbutikker i Danmark og har spurgt forbrugerne, som har handlet i dem, om de ville anbefale andre at handle samme sted. Og her går mange netbutikker tilbage i forhold til tidligere.
- Udfordringen på sigt er, at kundernes forventninger til eksempelvis pris og levering bliver så høje, at de små netbutikker får svært ved at følge med. Der er altså ikke noget med at hvile på laurbærrene, siger direktør i FDIH, Niels Ralund.
Nemlig trodser tendensen
Undersøgelsen viser dog også, at Nemlig.com, der sælger dagligvarer over nettet, er gået frem. Nemlig.com er desuden topscorer blandt de 20 største netbutikker i Danmark.
- I nemlig.com er vores vision at skabe et bedre liv for danskerne, og måden vi gør det på er ved at have et hysterisk fokus på service og den personlige indkøbsoplevelse. Det betyder, at vi hele tiden lytter til kundernes ønsker og feedback, så vi løbende har fokus på at forbedre kunderejsen, siger Stefan Plenge, administrerende direktør og stifter af nemlig.com.
Niels Ralund hæfter sig ved, at der stadig er mange forbrugere, der ikke handler dagligvarer på nettet. Og derfor overrasker det ham, at nemlig.com scorer så højt.
- Det er ret paradoksalt, at kunderne er tilbageholdende med at handle dagligvarer online, når de digitale dagligvarebutikker faktisk er så gode til at give kunderne rigtig gode oplevelse. Der er nogle myter, der trods fakta stadig står i vejen for dagligvarernes helt store gennembrud på nettet, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter