Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"De liberale erhverv bør investere i deres online synlighed, så de er klar til genåbningen"

- Thomas Bogh, Bonzer
Læs bloggen her

Familiemedlem bliver kommerciel direktør for dansk succesbrand

Foto: PR-foto



Onsdag den 7 april 2021 kl. 10:13 - Kilde: Finans

Med udsigt til en stribe butiksåbninger i udlandet opruster dansk succesbrand nu på direktørfronten. Valget falder på et familiemedlem.

Herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow går med planer om at åbne egne butikker på flere europæiske markeder inden for de kommende år.

Det skriver Finans.

For at hjælpe de internationale ambitioner godt på vej har Shaping New Tomorrow ansat en kommerciel direktør. Valget er faldet på Henrik Bak, som er onkel til Christoffer Bak - en af de tre medstiftere.

- Vi har erkendt, at vi ikke kan alting selv, og at vi som brand altid kan blive bedre. Derfor har vi kigget efter et nyt direktionsmedlem, der har erfaring med at skalere danske virksomheder internationalt og er stærk indenfor for it, siger Christoffer Bak til Finans.

Ifølge LinkedIn kommer Henrik Bak fra en stilling i sofrwarevirksomheden Inscale Global.

Tro på fysiske butikker er usvækket

Siden deltagelsen i DR-programmet Løvens Hule i 2018 har Shaping New Tomorrow oplevet en usædvanlig vækst.

I det senest årsregnskab, som gælder for 2019/20, blev omsætningen mere end fordoblet til over 200 millioner kroner, mens bundlinjen endte i et plus på 24 millioner efter skat.

- Vi fortsætter med at indfri vores vækstmål, og det er klart, at vi er tilfredse med udviklingen. Det har krævet blod og sved at holde den ønskede fremdrift i et historisk uforudsigeligt år, hvor vi faktisk overgår de forventninger, vi før har meldt ud, sagde adm. direktør, Kasper Ulrich, i en pressemeddelelse tidligere på året.

Fra starten har Shaping New Tomorrow hentet det mest af omsætningen på nettet. Men nu skal den fysiske del af forretningen op i omdrejninger.

- Selvom en del strategiske initiativer er blevet skubbet, har vi alligevel holdt fast i at eksekvere videre på vores vækststrategi – både med hensyn til fysiske butikker herhjemme og i forhold til etableringen af vores første tyske butik i Hamborg, hvor vi også etablerer vores europæiske hovedkontor i 2021. Vores tro på fysisk retail er usvække, sagde Kasper Ulrich.

LÆS OGSÅ: Kendt herretøjsbrand: Black friday begrænser spild

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD