Kendt herretøjsbrand: Black friday begrænser spild
En oplagt mulighed for at nedbringe tøjspild. Det siger modebrand om black friday, som sidste år gav dem en omsætning på 15 mio. kroner.
Herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow, der især er blevet kendte for deres bukser med elastisk stræk, anser black friday for at have en bæredygtig effekt.
Udsalgstraditionen fra USA bliver brugt som et centralt led i virksomhedens arbejde for at nedbringe tøjspild.
- De seneste par år, hvor vi har haft en stor vækst, har vi helt målrettet set Black Friday som et redskab i vores zero waste strategi, hvor vi gør plads til vores nyudviklede produkter samtidig med, at vi holder en fest sammen med forbrugerne, siger Christoffer Bak. Han er design- og produktionsdirektør i Shaping New Tomorrow.
- Det er en noget nær umulig opgave at ramme helt præcist på ens indkøb og produktion. Og her rummer Black Friday bare nogle super gode muligheder for at køre koncentrerede tilbud på et tidspunkt, hvor forbrugerne er klar derude - ikke bare på restvarer og de få sæsonvarer, vi har, men på hele vores sortiment, siger Christoffer Bak.
Sidste år hentede Shaping New Tomorrow en omsætning på over 15 millioner på black friday. Både nethandlen og de fysiske flagskibsbutikker bidrog til beløbet.
I år har herretøjsbrandet udvidet konceptet og gennemfører en hel black week ligesom flere andre i detailhandlen også har valgt at gøre for at undgå overfyldte butikker.
LÆS OGSÅ: Ungt herretøjsbrand løfter toplinjen med 225 procent
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter