En slagkraftig årgang af Black Friday venter forude
Tre af tidens varme emner i detailhandlen - julen, varemanglen og pandemien - kan bidrage til en glødende udgave af Black Friday.
Årets Black Friday-udsalg kan meget vel blive en af de store årgange.
Forbrugerne er gået tidligt i gang med at få julegaverne i hus, lyder meldingen fra flere butikskæder til Børsen, og det kommer til at smitte af på Black Friday-salget.
- Jeg forventer, at vi sælger for 10 procent mere sammenlignet med sidste år, siger Peter Therkelsen, adm.direktør i Kop & Kande, til Børsen.
- 2020 var et stort år for os, men corona skubbede til købene. Jeg tror, at frygten for en ny nedlukning også kan være med til at skubbe købene til at ligge tidligere, siger han
Udover pandemien er mange kunder også tidligt ude med gaverne, fordi de frygter varemangel, når vi kommer tættere på juledagene.
Rekorder på nettet
På nettet er forventningerne også store. Hos Dansk Erhverv henviser man til en undersøgelse, der viser, at 43 procent af de faste onlineshoppere forventer at gøre en handel på Black Friday - sidste år gjaldt det 35 procent.
Men ikke nok med det. Onlineshopperne forventer også at bruge flere penge, når netbutikkerne åbner op for de sorte udsalgssluser. En ud af tre regner således med at trække mindst 5.000 kroner op af lommen.
- Det går rigtig godt for dansk økonomi, der er høj jobsikkerhed og forbrugerne har ganske mange penge til forbrug, og det smitter af på forventningerne til Black Week, siger Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.
- Derfor tror jeg også, at vi kan forvente, at salget for ugen runder tre milliarder kroner online, og så er vi tæt på ny rekord, siger han.
LÆS OGSÅ: Opsigtsvækkende tal viser svigtende interesse for Black Friday
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Tidligere topfigur får plads i KFI-bestyrelse
Landsdækkende kæde sælger mere - men indtjeningen dykker
Marketingchefen i Irma forlader Coop
Nemlig.com indgår overenskomst med 3F
Kunder tømmer butikkerne for varer med Irma-logoet
Joe & the Juice må betale millioner i sag om diskrimination
Firma bag ubemandede butikker indgår aftale med ny kæde
Ny discountkæde bruger grænsehandlen i markedsføringen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops