Elgiganten tager branding-pris med hjem fra London
Ved en international prisuddeling i London, hvor fokus er på opbygning af brands, endte Elgiganten med at være blandt vinderne.
Flere af verdens største og mest kendte brands var blandt vinderne, da
World Branding Awards blev afholdt torsdag i Kensington Palace i London.
De globale priser endte i favnen på giganter som Netflix, Lego, Ikea. Heinz og Spotify. Men i gruppen af regionale vindere, lykkedes det Elgiganten at tage stikket hjem i kategorien for nordiske brands.
Elektronikkæden, der har 425 varehuse i Norden, vandt på baggrund af en helhedsanalyse af brandets styrke, hvor økonomiske resultater, reklame, PR og sociale medier spiller ind.
Det skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.
- Vi er meget stolte over at vinde denne pris, siger Åshild Indresøvde. Hun er brand-direktør i Elgiganten, som i hjemlandet Norge hedder Elkjøp.
- Vi har aktivt valgt at udvikle og styrke vores brand, og vi har opbygget en stærk nordisk brandtradition. Samtidig har vi været villige til at investere betydeligt i udviklingen af vores brand, fortsætter hun.
Glæder sig til at dele prisen
I Danmark, hvor Elgiganten lige nu har 38 knappenåle i landkortet, er den administrerende direktør glad for anerkendelsen.
- Det er altid rart, når der bliver lagt mærke til det arbejde vi laver – ikke mindst når der er tale om international opmærksomhed, siger Peder Stedal og fortsætter:
- I de seneste år har vi opbygget et solidt team, som over tid har udviklet sig i takt med brandet, og jeg glæder mig til at dele prisen med alle medarbejdere.
World Branding Forum, der er en global non-profit-organisation, står bag World Branding Awards. Organisationens formål er at øge standarden for opbygning af brands.
LÆS OGSÅ: Løber med international pris som årets økologiske retailer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Tabsramte Aldi har fået et sjældent rygstød
Søskendepar taber på kendte tøjkæder: - Længden af krisen er uvis
Nye tal: Coronakrisen gnaver af ledernes lønstigning
Erhvervsminister afviser opfordring fra oprørte butikker
Offensive Power er klar med ny vækststrategi
Georg Jensen får en rutineret detailprofil som topchef
Nødløsning blev en kæmpe succes i handelsby
Salling Group kommer med en appel til alle medarbejdere
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tabsramte Aldi har fået et sjældent rygstød
Søskendepar taber på kendte tøjkæder: - Længden af krisen er uvis
Nye tal: Coronakrisen gnaver af ledernes lønstigning
Erhvervsminister afviser opfordring fra oprørte butikker
Offensive Power er klar med ny vækststrategi
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår