Elgiganten tager branding-pris med hjem fra London
Ved en international prisuddeling i London, hvor fokus er på opbygning af brands, endte Elgiganten med at være blandt vinderne.
Flere af verdens største og mest kendte brands var blandt vinderne, da
World Branding Awards blev afholdt torsdag i Kensington Palace i London.
De globale priser endte i favnen på giganter som Netflix, Lego, Ikea. Heinz og Spotify. Men i gruppen af regionale vindere, lykkedes det Elgiganten at tage stikket hjem i kategorien for nordiske brands.
Elektronikkæden, der har 425 varehuse i Norden, vandt på baggrund af en helhedsanalyse af brandets styrke, hvor økonomiske resultater, reklame, PR og sociale medier spiller ind.
Det skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.
- Vi er meget stolte over at vinde denne pris, siger Åshild Indresøvde. Hun er brand-direktør i Elgiganten, som i hjemlandet Norge hedder Elkjøp.
- Vi har aktivt valgt at udvikle og styrke vores brand, og vi har opbygget en stærk nordisk brandtradition. Samtidig har vi været villige til at investere betydeligt i udviklingen af vores brand, fortsætter hun.
Glæder sig til at dele prisen
I Danmark, hvor Elgiganten lige nu har 38 knappenåle i landkortet, er den administrerende direktør glad for anerkendelsen.
- Det er altid rart, når der bliver lagt mærke til det arbejde vi laver – ikke mindst når der er tale om international opmærksomhed, siger Peder Stedal og fortsætter:
- I de seneste år har vi opbygget et solidt team, som over tid har udviklet sig i takt med brandet, og jeg glæder mig til at dele prisen med alle medarbejdere.
World Branding Forum, der er en global non-profit-organisation, står bag World Branding Awards. Organisationens formål er at øge standarden for opbygning af brands.
LÆS OGSÅ: Løber med international pris som årets økologiske retailer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops