Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Disse netbutikker bruger danskerne mest

Foto: detailfolk.dk



Monday den 23 September 2019 kl. 11:26 af: Kristian Holgersen

Et dansk netsupermarked klemmer sig ind i blandt de tre mest brugte netbutikker. Førstepladsen er tysk og helt suveræn.

De internationale kæmper har ikke længere toppen helt for sig selv.

I hvert fald har netsupermarkedet Nemlig.com formået at gå fra syvende til tredjepladsen på en liste over de mest brugte netbutikker i Danmark.

Det viser ny rapport for første halvår af 2019, som Foreningen for Dansk Internethandel har udarbejdet.

Sidste år var der slet ingen danske repræsentanter i hele top fem, men denne gang er der faktisk to. Udover Nemlig.com finder vi nemlig også den dagligvare-rivalen Coop.dk, som opnår en femteplads.

Men ingen kommer op på siden af Zalando. Den tyske modebutik ligger ganske suverænt på førstepladsen, mens Just-Eat - der nu har hovedkvarter i London - ligger på tredjepladsen.

Glæde over at gå frem

Hos Nemlig.com tager de imod opgørelsen med kyshånd.

I en pressemeddelelse bliver der udtrykt stolthed over at være den eneste netbutik i top tre, som er fuldstændig danskejet.

- Vi er både meget stolte og ydmyge over den store fremgang, vi oplever, og det er i den grad noget, vi skal fejre med vores kunder, siger stifter og administrerende direktør, Stefan Plenge.

- Vi arbejder hver dag benhårdt for at skabe et bedre liv for danskerne ved give dem mere tid i hverdagen til familien og venner samt skabe en inspirerende og personlig indkøbsoplevelse hver eneste gang, de handler hos os, fortsætter han.

Dagligvaremarkedet er en joker

I det hele taget venter der en fremgang til salget af dagligvare på nettet, lyder vurderingen fra Niels Ralund, der er direktør for FDIH.

- Det digitale gennembrud for dagligvarerne har dog været længe undervejs, og det fylder i dag stadig blot 4 procent af den samlede omsætning på nettet. Gennembruddet nærmer sig dog for alvor, siger han og fortsætter:

- Danmark er et af de lande med flest supermarkeder pr. indbygger, så det digitale gennembrud har haft vanskelige kår. De seneste år har vi dog set, at de store dagligvarekæder i stigende grad satser på nettet og lancerer smarte digitale løsninger.

De mest benyttede netbutikker i Danmark

Listen er udarbejdet ud fra spørgsmålet; Hvad hed netbutikken du senest handlede i? I alt har FDIH fået 7.298 besvarelser.

01: Zalando.dk (4 procent)
02: Just-Eat (2 procent)
03: Nemlig.com (1,9 procent)
04: H&M / Hennes & Mauritz (1,7 procent)
05: Coop.dk (1,4 procent)
06: Wish.com (1,4 procent)
07: DSB (1,3 procent)
08: Matas’ webshop (1,3 procent)
09: Danske Spil (1,3 procent)
10: Amazon / Amazon.com / Amazon.co.uk (1,2 procent)
11: Elgiganten (1,1 procent)
12: Ebay (1,1 procent)
13: Boozt.com (1,0 procent)
14: Saxo Boghandel (saxo.dk/.com) (0,9 procent)
15: Kino.dk (0,9 procent)
16: App store (0,8 procent)
17: Zooplus (0,8 procent)
18: Bilka.dk (0,7 procent)
19: Proshop (0,7 procent)
20: Cdon.com (0,6 procent)

LÆS OGSÅ: Skæbnedag for netbutikker bliver udskudt



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD