Danish Crown slår ind på detailvejen med ny netbutik
Slagtergiganten har ingen erfaringer med selv at sælge til private, så forventningerne til omsætningen står hen i det uvisse.
Normalt bliver slagtergiganten Danish Crown ikke beskyldt for at være grøn. Men lige præcis i denne historie er det faktisk dækkende.
Uden på forhånd at have erfaringer med at sælge kød direkte til private forbrugere, har den danske slagtergigant nemlig åbnet en netbutik under navnet Danish Crown Dyrbar.
Sortimentet kommer til at bestå af virksomhedens bedste udskæringer af okse- kalve- og grisekød, som hidtil kun har været tilgængelige for restauranter gennem en særlig afdeling kaldet Guldrummet.
- Dyrbar.dk har sit udspring fra Guldrummet. Vi gør nogle af varerne tilgængelige for forbrugere, siger Jais Valeur i en pressemeddelelse. Han er Group CEO i Danish Crown.
- Jeg bliver tit spurgt, ”hvis jeres produkter er så gode, hvor kan vi så købe dem henne?” Nu er vi klar med de allerbedste produkter direkte til forbrugerne, siger han.
Ingen forventninger
Siden starten af august har alle landmænd, der leverer til Danish Crown, haft mulighed for at teste netbutikken.
Nu er den så endelig kommet på markedet, men hos Danish Crown ved man ikke rigtig, hvad man skal forvente af omsætningen.
- I første omgang skal vi have fat i de kræsne forbrugere, altså de såkaldte ”foodies,” siger Dorte Ruby, der er ansvarlig for Premium i Danish Crown.
- Lykkes vi med det, så tror jeg på at dyrbar.dk kan blive en rigtig god forretning, men lige nu har vi først og fremmet fokus på at levere varerne til tiden og i den helt rigtige kvalitet, så kunderne får en god oplevelse med deres første køb på dyrbar.dk, fortsætter hun.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Disse butikschefer er i spil til Danish Retail Award
Tøjforretning med Brian Laudrup som blikfang jagter mere vækst
Rains forventer at ride videre på solid vækstbølge
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops