Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ekspansiv kæde vil bruge millioner på at nå 35 butikker





Ekspansiv kæde vil bruge millioner på at nå 35 butikker

Morten Bøjland, adm. direktør i Kirppu, sætter gang i ekspansionen efter en periode med stigende omsætning. Foto: PR. 

Tuesday den 5 October 2021 kl. 10:47 af: Kristian Holgersen

De har fået hul igennem til de unge og oplever stigende omsætning, forklarer direktøren for en eksansiv kæde af loppesupermarkeder.

Efterspørgslen på genbrug er høj, og det gælder i særdeleshed blandt de unge forbrugere. Sådan lyder meldingen fra Kirppu - en kæde af loppesupermarkeder, som lige nu tæller 20 butikker.

Gennem coronakrisen måtte Kirppu holde butikkerne lukket i flere måneder, men alligevel endte den samlede omsætning med at stige fra 120 til 135 millioner kroner i det netop offentliggjorte årsregnskab for 2020/21.

Åbningen af seks nye butikker under pandemien hjalp salgsvæksten på vej.

- Vi kan virkelig mærke, at danskerne – og især de unge – har taget genbrugstanken til sig. I stort set alle vores i dag 20 butikker oplever vi, at flere og flere gymnasie- og skoleelever besøger os for at shoppe primært genbrugstøj, men også tilbehør til hjemmet, hobbysager og elektronik, siger Morten Bøjland, adm. direktør i Kirppu.

- Det er jeg utrolig stolt af, og især de unge er med til give liv til vores vision om at få langt mere af danskerne tøj og produkter genbrugt og dermed sætte skub i cirkulært forbrug, siger han.

Bruttofortjenesten gik næsten to millioner kroner frem til 6,9 millioner.

Flere butikker på vej

Med en tættere trafik af kunder i butikkerne og en toplinje i vækst har Morten Bøjland mod på at skrue mere op for ekspansionen. Han har allerede finansieringen på plads.

- Vores i dag 20 loppesupermarkeder skal over de næste 2-3 år meget gerne vokse til 35. Det vil kræve en tocifret millioninvestering, og den er vi klar med, siger Morten Bøjland.

Kirppu er stiftet af Morten Bøjland og Claus Andreassen. For syv år siden åbnede de den første butik, hvor private kan booke hyldeplads og dermed få solgt ud af deres habengut uden selv at være til stede.

Flere andre loppesuprmarkeder er siden kommet til, men ikke alle er lykkedes med at bide sig fast på markedet. Loppeforum og TakeNow er eksempler på forretninger, som måtte lukke ned igen.

LÆS OGSÅ: Genbrugsbutik får foden indenfor hos Magasin



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD