Diskret kampagne sikrer Coop rekordstort øko-salg
Trods mindre omtale i medierne førte en økologi-kampagne til et rekordstort salg i Coops butikker. De lavere priser fortsætter.
Gennem hele oktober satte Coop for anden gang fokus på økologi med kampagnen Øktober.
Trods mindre opmærksomhed lykkedes det at slå sidste års rekordstore omsætning af økologiske varer med cirka fem procent. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.
- Sidste år var kampagnen hjulpet godt på vej af stor medieomtale og en intern konkurrence i butikkerne, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.
- I år har vores primære fokus været at sætte priserne ned og vise det store sortiment. Salget i Øktober viser, at kunderne kvitterer positivt, når vi fjerner nogle af de barrierer, der kan være for at vælge økologi. Så vi betragter helt klart kampagnen som en succes, fortsætter han.
Prisnedsættelserne bliver nu gjort permanente og er altså fortsat efter kampagnens afslutning, skriver Coop.
I det kommende år fortsætter koncernen et højt aktivitetsniveau for økologien. Målet er en andel af det samlede dagligvaresalg på 16 procent i 2020. I dag er den 13 procent - en markant stigning fra otte procent i 2014.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Den lokale købmands forlængede arm åbner i København
Normal har en bølge af butiksåbninger i Sverige på vej
Hackere låste systemerne - men 7-Eleven åbner alligevel
Stor fodboldforretning flytter for at styrke væksten
Butikskæde med velkendt grundlægger er under rekonstruktion
Elgiganten er plaget af svindlere på nettet
Store dele af 7-Eleven åbner igen - men ikke helt som normalt
Familieejet kæde åbner første shop-in-shop i Coop
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Den lokale købmands forlængede arm åbner i København
Normal har en bølge af butiksåbninger i Sverige på vej
Hackere låste systemerne - men 7-Eleven åbner alligevel
Stor fodboldforretning flytter for at styrke væksten
Butikskæde med velkendt grundlægger er under rekonstruktion
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops