Topchef sender Coop tilbage i offensiven
- Vi kan ikke fortsætte med at leve af at sætte tomater på hylderne, siger topchefen og bringer en ny strategi på banen.
Efter en svær periode med intern uro er batterierne igen ladet op hos Coop og topchef Peter Høgsted, som nu lancerer strategien “madmanifest 2.0.”
Der er tale om en videreudvikling af koncernens første madmanifest fra 2015 og sætter fokus på nem mad og færdigretter, skriver Berlingske.
Men flere konkurrenter satser også på convenience-varer. Så følger Coop ikke bare med strømmen, bliver Peter Høgsted spurgt om i avisen.
- Jo, men jeg tror, at jo mere dagligvarehandlen som branche får de her ting ind og bliver attraktive madsteder, jo bedre er det for os som branche, svarer den administrerende direktør til Berlingskes journalist.
- For hvis forbrugerne tænker, at jeg kan også gå i Meny, Netto eller SuperBrugsen og få et lækkert måltid, så skaber vi en bevidsthed om, at supermarkederne har food on the go, og så vil vi få en del af den vækst, som takeawaybranchen har, siger han og uddyber:
- Vi kan ikke fortsætte med at leve af at sætte tomater på hylderne. Vi er nødt til at plante nogle frø som nem mad, Coop Bank, medlemsforsikringer osv., og så er der otte ud af ti af de ting, som aldrig bliver til noget, men så er der måske to, som gør, og så er jeg tilfreds.
LÆS OGSÅ: Netsupermarked sælger måltider i tusindvis
Læs hele artiklen på BerlingkeFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter