Coop går med i global kampagne for arbejdsmiljø
Som den første danske dagligvarevirksomhed tilslutter Coop sig en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning.
Den internationale kampagne for bedre arbejdsmiljø - Vision Zero - får tilslutning fra Coop.
Store virksomheder som Novo Nordisk og Lego har allerede stemplet ind, men Coop bliver kampagnens første danske dagligvarevirksomhed.
- Vi er allerede langt på rejsen med at skabe et en god sikkerhedskultur og et forebyggende arbejdsmiljøarbejde, siger Thomas Hermann i en pressemeddelelse fra Coop, hvor han er arbejdsmiljøchef.
- Men vi kan blive endnu bedre, og jeg tror på, at en opbakning til en internationale kampagne som Vision Zero kan være med til at skærpe Coops strategiske fokus på et forebyggende arbejdsmiljø i de kommende år, fortsætter han.
Det skal være trygt
Idéen med Vision Zero-kampagnen er at arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Sundhed er også i fokus.
- Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen, siger administrerende direktør Peter Høgsted i pressemeddelelsen.
- Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Mareridt går viralt: Sådan byder Coop de unge velkommen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter