Mareridt går viralt: Sådan byder Coop de unge velkommen
PROFILJOBS
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil
KINGS & QUEENS ÅBNER I AARHUS og søger personale – kom og bliv en del af en modesucces!

Første arbejdsdag kan give slemme mareridt, viser ny video fra Coop. Den bliver sendt til alle teenagere, som får et job i koncernen.
Rigtig mange unge - faktisk 10 procent - får deres debut på arbejdsmarkedet i en af Coops mange butikker, viser tal fra koncernen selv.
Poderne bliver budt velkommen med noget af en mareridts-film, der lige nu er populær på de sociale medier. I skrivende stund har den 28.000 visninger på Foreningen Coops facebookside, mens flere hundrede har trykket “del”.
Filmen er lavet som traileren til en gyser, hvor vi følger den usikre og bebumsede Malthe på sin første dag i Coop-trøjen. Stregkoderne virker ikke, kunderne er sure og pludselig dukker mor op for at tage billeder af sin lille skat i arbejdstøj. Et mareridt!
Ifølge kommunikationschef og chefredaktør hos Coop amba, Maiken Friberg, så er det nødvendigt at gå utraditionelt til værks for at få de unges opmærksomhed.
- Ideen bygger først og fremmest på en række interviews med unge, hvor de er blevet spurgt om, hvad de tænker om det at starte i det første job, siger hun til Dansk Markedsføring.
- Og der er ingen tvivl om, at de forbinder det med at være spændt og måske en smule angst, så da Republica kom med ideen om en gyser-trailer, var vi straks med på den, fortsætter hun.
For et par uger siden fandt et lille mareridt vej til den virkelige verden, da flere medier kunne fortælle, at alle ungarbejdere i Coop skulle fyres.
Heldigvis var der tale om en journalistisk stramning, som helt havde kvalt det oprindelige budskab.
LÆS OGSÅ: Markant EU-dom påvirker din firmaprofil på Facebook
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Massiv pengestrøm kan holde legendarisk butik i live
Discountkæde vil investere for en milliard i 2019
Rema 1000 løfter sløret for markant fremgang
Direktør forlader Tiger of Sweden med øjeblikkelig virkning
Dansk boligkæde når ikke mia-mål og skifter strategi
Dansk detailhandel er helt uforberedt på Amazon
Netto-chef var gavmild overfor kunde - nu er han fyret
Kæde med tusindvis af butikker tæt på konkurs
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?