Topchef sender Coop tilbage i offensiven
- Vi kan ikke fortsætte med at leve af at sætte tomater på hylderne, siger topchefen og bringer en ny strategi på banen.
Efter en svær periode med intern uro er batterierne igen ladet op hos Coop og topchef Peter Høgsted, som nu lancerer strategien “madmanifest 2.0.”
Der er tale om en videreudvikling af koncernens første madmanifest fra 2015 og sætter fokus på nem mad og færdigretter, skriver Berlingske.
Men flere konkurrenter satser også på convenience-varer. Så følger Coop ikke bare med strømmen, bliver Peter Høgsted spurgt om i avisen.
- Jo, men jeg tror, at jo mere dagligvarehandlen som branche får de her ting ind og bliver attraktive madsteder, jo bedre er det for os som branche, svarer den administrerende direktør til Berlingskes journalist.
- For hvis forbrugerne tænker, at jeg kan også gå i Meny, Netto eller SuperBrugsen og få et lækkert måltid, så skaber vi en bevidsthed om, at supermarkederne har food on the go, og så vil vi få en del af den vækst, som takeawaybranchen har, siger han og uddyber:
- Vi kan ikke fortsætte med at leve af at sætte tomater på hylderne. Vi er nødt til at plante nogle frø som nem mad, Coop Bank, medlemsforsikringer osv., og så er der otte ud af ti af de ting, som aldrig bliver til noget, men så er der måske to, som gør, og så er jeg tilfreds.
LÆS OGSÅ: Netsupermarked sælger måltider i tusindvis
Læs hele artiklen på BerlingkeFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Disse butikschefer er i spil til Danish Retail Award
Tøjforretning med Brian Laudrup som blikfang jagter mere vækst
Rains forventer at ride videre på solid vækstbølge
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Lidl fuldender direktionen med en erfaren 40-årig
Faldende omsætning slår ned midt i Aldis turnaround
Stor fodboldforretning slår kontra på svære tider
Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Genoplivet kæde mister direktøren og går konkurs - igen
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops