Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Derfor snyder netbutikker sig selv

Foto: Colourbox



Monday den 11 April 2016 kl. 11:54

Selvom mange ejer en smartphone, så forsømmer de danske webbutikker det potentiale, som mobil-besøgende har - det koster på bundlinjen.

Flere og flere kunder bruger deres smartphone, når de besøger netbutikker.

Men selvom 73 procent af danskerne ejer en smartphone, så forsømmer de danske webshops det potentiale, som mobil-besøgende har. Og det koster kroner på bundlinjen, forklarer Ole Nielsen, direktør i webbureauet MCB.

Ifølge direktøren er det de færreste E-købmænd, der bruger én tredjedel af deres tid på at arbejde med deres mobilshop, selvom næsten én tredjedel af deres besøgende kommer via mobilenheder.

Ole Nielsen fortæller, at deres nyeste undersøgelse af mobiladfærd viser, at 30,9 procent af trafikken til en B2C-shop i gennemsnit kommer fra mobilenheder, hvilket er en vækst på 35,89 procent i forhold til 2014.

For B2B-shops udgør mobiltrafikken i gennemsnit 13,56 procent i 2015, hvilket er en vækst på 25,79 procent fra 2014.

- Selvom mobiltrafikken vokser voldsomt både for B2B- og B2C-shops, så prioriterer langt de fleste E-købmænd ikke kanalen set i forhold til dens potentiale, forklarer Ole Nielsen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Derfor dropper dansk butikskæde sin netbutik

Meget at hente

Direktøren i webbureauet MCB mener, at der er tale om et stort, uforløst potentiale hos langt de fleste webshops, også selvom samme undersøgelse fra MCB viser, at selvom mobiltrafikken stiger, så konverterer desktop-besøgende i gennemsnit 2,5 gange bedre end mobil-besøgende.

Ifølge Ole Nielsen kan den lavere konverteringsrate på mobil være grunden til, at mange netbutik-ejere ikke prioriterer kanalen, men Ole Nielsen mener, at der er meget at hente på at skabe en tilpasset mobil-oplevelse, uanset konverteringsraten:

- Der findes et hav af anledninger og små øjeblikke i hverdagen, hvor man spørger sin smartphone til råds. Hvis man som E-købmand, ikke alene overser disse, men direkte ignorerer sine mobil-besøgende, så snyder E-købmanden sig selv for mange potentielle kunder, fordi de mobil-besøgende har fået et dårligt førstegangsindtryk.

Tal fra Google

Tal fra Google viser, at 82 procent af smartphone-brugere ’spørger’ smartphonen til råds omkring et givent produkt, når de står i en butik.

Ligeledes vender 66 procent af smartphone-brugere sig mod telefonen, hvis de vil vide mere om et produkt, som de netop har set i en tv-reklame. 

LÆS OGSÅ: Ny netbutik afslører: Her er vores forretningsmodel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD