Dansk tøjmærke oplever stærk vækst: Afviser lukrative tilbud
De fysiske butikker trækker en større del af læsset hos succesfuldt tøjmærke, som afviser den ene forhandler efter den anden.
Opturen fortsætter for de efterhånden kendte iværksættere bag Shaping New Tomorrow, der har har ramt en decideret guldåre med satsningen på tøj i strækbare materialer.
Det skriver Finans og lokalmediet Migogaalborg.
I årsregnskabet for 2020/21 ender omsætningen på rundt regnet 300 millioner kroner - en forbedring på omkring 100 millioner. På bundlinjen kan tøjmærket glæde sig over et rekordstort plus på 37,5 millioner kroner.
Shaping New Tomorrows fysiske butikker står for 39 procent af den samlede omsætning, og det er 9 procent mere end året før, skriver Migogaalborg. Det skyldes især en række nye butiksåbninger.
Resten af salget foregår gennem Shaping New Tomorrows egne webshops, og sådan bliver det ved med at være. Virksomheden har afvist tilbud fra over 100 modekæder, forklarer den adm. direktør, Kasper Ulrich, til Finans.
- Vi har været kompromisløse fra start. Timingen var helt rigtigt, da vi gik i markedet, og selvom vi formentlig kunne have haft dobbelt så stor en omsætning, hvis vi havde fået store forhandlere på, så har vi holdt fast i at holde alt på egne hænder. Vi har på intet tidspunkt været i tvivl om, om det er den rigtige vej at gå, siger han til avisen.
Shaping New Tomorrow gik på ganske kort tid fra at være forhåbningsfulde deltagere i DR-programmet Løvens Hule til at have en vildt voksende forretning.
LÆS OGSÅ: Så meget koster Shaping New Tomorrows nye kampagne
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops