Dansk modeportal jubler over vækst: Men vejen er stadig lang
CEO: LUKSUS SÆLGER
Forbrugerne køber flere dyre varer, lyder status fra Miinto.
Premium- og luksuskategorien er vokset med 256 procent i 2020 og udgør nu 22 procent af salget.
- Kombinationen af stærke skandinaviske brands, vintage luksustasker og internationale premium- og luksusbrands, har kunderne på tværs af alle markeder virkelig har taget til sig, siger Konrad Kierklo.
- Det har ført til, at vores kunder i gennemsnit placerer ordrer for mere end 2000 kroner per køb og køber oftere end før hos os.
For første gang runder dansk modeportal en milliard kr. i omsætning. - Vi ved også, at vi er i gang med et maraton, siger direktør.
Modeportalen Miinto - der er salgskanal på nettet for mere end 1.800 butikker, mærker og designere fordelt på syv lande - kan notere en samlet vækst på godt 48 procent gennem det seneste år.
Det løft er så stort, at toplinjen for første gang nogensinde når forbi en milliard kroner.
- Vi er stolte og ydmyg over, at vi nu rammer den milesten, det er noget alle i organisationen har arbejdet hårdt på. Men vi ved også, at vi er i gang med at løbe et maraton, og vi har kun lige rundet de første 10 km, siger Konrad Kierklo. Han er stifter og administrende direktør i Miinto.
På Miinto handler kunderne direkte med de selvstændige butikker, som er en del af platformen. Ifølge Konrad Kierklo er det en af virksomhedens store forcer: Forbrugerne værdsætter at købe tøj og sko af “rigtige” mennesker fra lokale butikker.
Sætter ekspansion et gear op
Flere af butikkerne henter i øjeblikket en større del af deres omsætning på de udenlandske markeder. For de danske gælder det 40 procent af salget.
- Der er en klar international tendens på tværs af vores markeder, og det åbner op for nogle helt nye muligheder – både hos os og for vores butikspartnere. Specielt for de af vores partnere, der har det rigtige udvalg og rette setup til at udvide til nye markeder, siger Konrad Kierklo.
Udviklingen har fået Miinto til at skrue op for den internationale ekspansion og rykke videre til syv nye, europæiske markeder i det kommende år.
Miinto blev stiftet i 2009 og opererer på syv markeder, herunder Danmark, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Polen og Schweiz.
Virksomheden beskæftiger 200 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i København samt regionale kontorer i Oslo, Amsterdam, Warszawa, Paris, Hamburg, Milano, London, Madrid og Zurich.
LÆS OGSÅ: Modeportal: Genåbning bremser ikke stærkt momentum
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Den lokale købmands forlængede arm åbner i København
Normal har en bølge af butiksåbninger i Sverige på vej
Hackere låste systemerne - men 7-Eleven åbner alligevel
Stor fodboldforretning flytter for at styrke væksten
Butikskæde med velkendt grundlægger er under rekonstruktion
Elgiganten er plaget af svindlere på nettet
Store dele af 7-Eleven åbner igen - men ikke helt som normalt
Familieejet kæde åbner første shop-in-shop i Coop
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Den lokale købmands forlængede arm åbner i København
Normal har en bølge af butiksåbninger i Sverige på vej
Hackere låste systemerne - men 7-Eleven åbner alligevel
Stor fodboldforretning flytter for at styrke væksten
Butikskæde med velkendt grundlægger er under rekonstruktion
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops