Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk modeportal jubler over vækst: Men vejen er stadig lang

Foto: Mikkel Lauman



CEO: LUKSUS SÆLGER

Forbrugerne køber flere dyre varer, lyder status fra Miinto.

Premium- og luksuskategorien er vokset med 256 procent i 2020 og udgør nu 22 procent af salget.

- Kombinationen af stærke skandinaviske brands, vintage luksustasker og internationale premium- og luksusbrands, har kunderne på tværs af alle markeder virkelig har taget til sig, siger Konrad Kierklo.

- Det har ført til, at vores kunder i gennemsnit placerer ordrer for mere end 2000 kroner per køb og køber oftere end før hos os.

Thursday den 3 December 2020 kl. 10:53 af: Kristian Holgersen

For første gang runder dansk modeportal en milliard kr. i omsætning. - Vi ved også, at vi er i gang med et maraton, siger direktør.

Modeportalen Miinto - der er salgskanal på nettet for mere end 1.800 butikker, mærker og designere fordelt på syv lande - kan notere en samlet vækst på godt 48 procent gennem det seneste år.

Det løft er så stort, at toplinjen for første gang nogensinde når forbi en milliard kroner.

- Vi er stolte og ydmyg over, at vi nu rammer den milesten, det er noget alle i organisationen har arbejdet hårdt på. Men vi ved også, at vi er i gang med at løbe et maraton, og vi har kun lige rundet de første 10 km, siger Konrad Kierklo. Han er stifter og administrende direktør i Miinto.

På Miinto handler kunderne direkte med de selvstændige butikker, som er en del af platformen. Ifølge Konrad Kierklo er det en af virksomhedens store forcer: Forbrugerne værdsætter at købe tøj og sko af “rigtige” mennesker fra lokale butikker.

Sætter ekspansion et gear op

Flere af butikkerne henter i øjeblikket en større del af deres omsætning på de udenlandske markeder. For de danske gælder det 40 procent af salget.

- Der er en klar international tendens på tværs af vores markeder, og det åbner op for nogle helt nye muligheder – både hos os og for vores butikspartnere. Specielt for de af vores partnere, der har det rigtige udvalg og rette setup til at udvide til nye markeder, siger Konrad Kierklo.

Udviklingen har fået Miinto til at skrue op for den internationale ekspansion og rykke videre til syv nye, europæiske markeder i det kommende år.

Miinto blev stiftet i 2009 og opererer på syv markeder, herunder Danmark, Sverige, Norge, Holland, Belgien, Polen og Schweiz.

Virksomheden beskæftiger 200 medarbejdere fordelt på hovedkontoret i København samt regionale kontorer i Oslo, Amsterdam, Warszawa, Paris, Hamburg, Milano, London, Madrid og Zurich.

LÆS OGSÅ: Modeportal: Genåbning bremser ikke stærkt momentum



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD