Modeportal: Genåbning bremser ikke stærkt momentum
En rigtig god start på året har fået modeportal til at opjustere. Flere mandlige kunder skæpper godt i kassen.
Modeportalen Boozt.com har momentum og kan derfor opjustere forventningerne til hele regnskabsåret 2020.
Tidligere regnede Boozt.com med en fremgang i omsætningen på 10-20 procent, men nu lyder forudsigelsen på 20-25 procent. Det fremgår af en pressemeddelelse.
- Gennem de seneste måneder har vi været så privilegerede at kunne sige velkommen til 300.000 nye nordiske kunder, hvoraf mange af dem har shoppet online for første gang, siger topchef Hermann Haraldsson.
Coronakrisen spiller her en rolle, men faktisk har Boozt.com ikke mærket meget til genåbnngen.
- Den meget positive udvikling i april fortsatte, da genåbningen af fysiske butikker havde en begrænset effekt på det stærke momentum, siger Hermann Haraldsson.
Flere mænd
Til Børsen forklarer topchefen, at en tilstrømning af mandlige kunder har været særlig gavnlig for nøgletallene. De returnerer nemlig langt færre varer, og det skaber færre omkostninger.
- Kvinder er parate til at eksperimentere, siger Hermann Haraldsson til Børsen og fortsætter:
- De køber en kjole, passer den, så er alt godt – passer den ikke, så returnerer de blot. Mænd er mere loyale og holder sig typisk til deres yndlingsmærker. De køber de jeans og skjorter, de plejer. Det giver os færre omkostninger til returvarer. Og det er langt nemmere at forudse, hvad mænd vil købe.
Desuden har Booztlet, som er modeportalens outlet, oplevet en massiv fremgang. Ifølge pressemeddelelsen forventes en vækst på 175 procent i regnskabsårets andet kvartal.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Afviklet skokæde scorer første overskud i årevis
En af topfolkene i Lidl siger farvel og tak
Matas vil styrke væksten med investering på over en halv milliard
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Influencere bliver overgået som inspiration til salg
Italiener sætter sig på en af de tunge poster i Lidl Danmark
Profil fra Salling Group får direktørjob hos konkurrent i krise
Coop: Lille bølge af butiksåbninger rammer København i juni
Den nye topchef i Salling Group er klar før tid
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops