Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Coop tvunget til at satse på samlemærker





Fredag den 2 oktober 2015 kl. 11:28 - Kilde: Finans.dk

Der er så hård konkurrence blandt danske supermarkeder, at selv samlekort med dyr gør en stor forskel. Derfor introducerer Coop også samlemærker.

Det er ikke med Coops gode vilje, at dagligevaregiganten har indført samlemærker til voksne. Men det har Coop været nødt til, fortæller Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop Danmark til Finans.dk.

- Vi er kritiske overfor brugen af samlemærker. Men den type kampagner har en betydelig positiv effekt både på kundestrømmen og salget. Det virker, og derfor har vi set os nødsaget til også at gøre det, siger Jens Juul Nielsen.

SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, LokalBrugsen og Kvickly har senest startet en kampagne, hvor samlemærker giver rabat på glas og karafler fra Spiegelau.

I fodsporende på Dansk Supermarked

Coop går derfor Dansk Supermarked i bedende. Dansk Supermarked var nemlig først med at tilbyde guldmærker hos Føtex, Bilka og Salling. De har også haft en kampagne, hvor der blev uddelt gratis dyrekort ved køb i butikkerne.

- Vi tror, at det gør en forskel, og derfor fortsætter vi med det. Jeg vil ikke sætte tal på, hvad det præcist betyder for markedsandelene hos os, men vi er enige i vurderingen af, at det klart har en effekt, siger Jakob Nørgaard-Petersen, der er indkøbschef i Dansk Supermarked til Finans.dk.

Også Dagrofa er hoppet på samlemærkevognen og tilbyder Disney-samle-kort til børn.

LÆS OGSÅ: Så meget skal kunderne betale for alle de populære dyrekort

Læs hele artiklen på Finans.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD