Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Coop afslører effektiv kundekanal

Foto: Coop.dk



Tuesday den 15 September 2015 kl. 15:01 - Kilde: Børsen

Som den første danske bank med afsæt i dagligvarehandlen ved Coop Bank, hvad der er effektivt, når det gælder synlighed over for kunderne.

Det var en historisk dag, da Coop Danmark A/S som den største detailhandelsvirksomhed i dansk dagligvarehandel slog de virtuelle døre op for Coop Bank i februar 2014.

I dag – 19 måneder efter dagligvaregiganten overraskede mange med at åbne sin egen bank – har Coop Bank 53.000 medlemmer.

I et interview med dagbladet Børsen afslører Coop Bank, hvordan det er lykkedes banken at tiltrække 53.000 kunder, og hvordan den vil nå målet på 300.000.

Coop Banks marketingchef, Tore Hageskov, fortæller, at markedsføringen er foregået dels i butikkerne, hvor budskabet om banken både har prydet bagsiden af bonerne, mælkekartonerne og vareskillerne.

LÆS OGSÅ: Coop Bank i ventet millionunderskud

E-mails virker

Men ikke mindst har e-mails været effektivt. Coop har gjort meget ud af at målrette sine tilbud. Et eksempel kunne være, at en gruppe medlemmer med stor handlefrekvens i Coops butikker har fået en e-mail om, at de nemt kunne få 20 procent ekstra point, når de handler.

- E-mails er absolut den stærkeste kanal og har vel drevet cirka 50 procent af alle vores nye kunder, fortæller marketingchefen til Børsen.

Coop Banks vision er at nå 300.000 kunder inden for de næste 10-15 år. Planen er, at det skal ske ikke mindst ved at øge den digitale indsats.

- Lige nu har vi 100 procent fokus på det digitale, siger Tore Hageskov.

Samtidig vil Coop Bank dog også øge sin tilstedeværelse i de fysiske butikker. Hvordan og hvorledes kan Hageskov ikke præcist løfte sløret for over for Børsen.

LÆS OGSÅ: Ekstra Coop bonuspoint skal lokke flere kunder i Coop Bank

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD