Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Coop giver abonnementer et skud: For rivalen blev det en fuser





Torsdag den 4 marts 2021 kl. 11:20 af: Kristian Holgersen

Flere nye tiltag skal gøre det nemmere at købe dagligvarer på nettet, lyder det fra Coop. En abonnementsordning er blandt nyhederne.

Supermarkederne på nettet har oplevet lidt af et gennembrud under coronakrisen. Det gælder også for Coop.dk MAD, hvor antallet af kunder lige nu er op mod fire gange større i forhold til samme periode sidste år.

Interessen giver Coop anledning til at opruste på nettet. Blandt andet får kunderne nu mulighed for at tegne et abonnement på dagligvarer, som automatisk kan blive leveret til hoveddøren på faste tidspunkter.

- Fælles for vores initiativer er, at de skal gøre hverdagen nemmere for kunderne. Vi fjerner dagligvareindkøb som en stress-faktor, siger Lars Ramussen. Han er kommerciel direktør i Coop.dk MAD.

Derudover bliver der indført en funktion, hvor kunderne kan holde øje med de præcise leveringstidspunkter, mens kunderne i hovedstadsområdet fremover kan bestille varer helt frem til klokken 14 og stadig få dem kørt hjem foran hoveddøren allerede samme dag.

Droppede satsning på abonnementer

I oktober valgte konkurrenten Salling Group at droppe satsningen på abonnementer i Netto, som på daværende tidspunkt havde kørt i godt et års tid.

Konceptet hed Fillop og tilbød kunderne at få leveret basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta direkte til døren en eller flere gange om måneden. De ferske varer skulle kunderne stadig ned i butikkerne efter.

- Det kan virke som et underligt tidspunkt at lukke en onlineløsning midt under coronakrisen, for Fillop vokser og tiltrækker nye kunder hver dag. Men i enhver forretning er det vigtigt, at man koncentrerer sin indsats der, hvor man kommer længst, forklarede Michael Løve - administrerende direktør i Netto - i et opslag på LinkedIn.

- Fillop var en test af, om kunder efterspørger at få deres ikke nedkølede dagligvarer leveret til døren på abonnement. Det gør de. Men når kunderne ikke handler i en fysisk Netto, så efterspørger de i højere grad en løsning, hvor de kan få alle varer, skrev Michael Løve.

Ved lanceringen havde Netto en målsætning om at nå op på 50.000 brugere af Fillop inden for det første år.

LÆS OGSÅ: Direktør idømt fængselsstraf for skjulte abonnementer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD