Coop giver abonnementer et skud: For rivalen blev det en fuser
Flere nye tiltag skal gøre det nemmere at købe dagligvarer på nettet, lyder det fra Coop. En abonnementsordning er blandt nyhederne.
Supermarkederne på nettet har oplevet lidt af et gennembrud under coronakrisen. Det gælder også for Coop.dk MAD, hvor antallet af kunder lige nu er op mod fire gange større i forhold til samme periode sidste år.
Interessen giver Coop anledning til at opruste på nettet. Blandt andet får kunderne nu mulighed for at tegne et abonnement på dagligvarer, som automatisk kan blive leveret til hoveddøren på faste tidspunkter.
- Fælles for vores initiativer er, at de skal gøre hverdagen nemmere for kunderne. Vi fjerner dagligvareindkøb som en stress-faktor, siger Lars Ramussen. Han er kommerciel direktør i Coop.dk MAD.
Derudover bliver der indført en funktion, hvor kunderne kan holde øje med de præcise leveringstidspunkter, mens kunderne i hovedstadsområdet fremover kan bestille varer helt frem til klokken 14 og stadig få dem kørt hjem foran hoveddøren allerede samme dag.
Droppede satsning på abonnementer
I oktober valgte konkurrenten Salling Group at droppe satsningen på abonnementer i Netto, som på daværende tidspunkt havde kørt i godt et års tid.
Konceptet hed Fillop og tilbød kunderne at få leveret basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta direkte til døren en eller flere gange om måneden. De ferske varer skulle kunderne stadig ned i butikkerne efter.
- Det kan virke som et underligt tidspunkt at lukke en onlineløsning midt under coronakrisen, for Fillop vokser og tiltrækker nye kunder hver dag. Men i enhver forretning er det vigtigt, at man koncentrerer sin indsats der, hvor man kommer længst, forklarede Michael Løve - administrerende direktør i Netto - i et opslag på LinkedIn.
- Fillop var en test af, om kunder efterspørger at få deres ikke nedkølede dagligvarer leveret til døren på abonnement. Det gør de. Men når kunderne ikke handler i en fysisk Netto, så efterspørger de i højere grad en løsning, hvor de kan få alle varer, skrev Michael Løve.
Ved lanceringen havde Netto en målsætning om at nå op på 50.000 brugere af Fillop inden for det første år.
LÆS OGSÅ: Direktør idømt fængselsstraf for skjulte abonnementer
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops